Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kvms8az8′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Árral szemben még nehezebb

Miközben az EU igyekszik a lakott területen érvényt szerezni a 30 km/órás sebességkorlátoznak, eközben a pozsonyi közlekedési tárca olyan törvényjavaslatot készített, amely jelentősen megemeli a városokon átvezető autópályákon a sebességhatárt – írja az Új Szó.

Szlovákiában emelik a sebességhatárt a településeken áthaladó autópályákon. Jelenleg a településeken 50 km/h a legmagasabb megengedett sebesség, s ha a lakott területen autópálya halad át, ezen legfeljebb 90 km/h-val haladhatnak a járművek.

A módosított törvényből eltűnik az utóbbi korlátozás. Az új előírás szerint a településen áthaladó autópályán a 3,5 tonnánál nem nehezebb gépjárművek maximális megengedett sebessége 130 km/óra lesz.

Bár a közlekedési tárca által kidolgozott törvénymódosítás hivatalosan csak jövő júniustól lép hatályba, a fővárosban, a D1-es autópályán már tesztelik. A pozsonyi főpolgármesternek nem tetszik a változtatás, arra figyelmeztetett, hogy a gyorsabban haladó járművek automatikusan nagyobb zajt generálnak, ráadásul az autók károsanyag-kibocsátása is megemelkedik.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kvmscb4j’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
A szlovákiai ellenérvek szerint a Nyugat-európai országokban éppen a lakott területen áthaladó sztrádákon próbálják leginkább csökkenteni a sebességet.

Ausztriában például a vonatkozó bírság dupláját kapja az a gépjárművezető, aki ilyen területen túllépi az előírt sebességet.

A pozsonyi D1-esen az esetek többségében 120 km/h-s sebességet engedélyeznek, ha sűrűbb a forgalom, akkor a sztrádán kihelyezett digitális kijelzőkön 90 km/h-ra csökkentik a tempót.

A módosítás negatív vagy pozitív hozadékait néhány hónapos tesztelés után értékelik ki. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a sebesség megemelése a D1-es pozsonyi szakaszán csak minimális, egy-két perces időmegtakarítást jelent – olvasható a cikkben.

Cash/fotó: Új Szó

[/av_textblock]