Megnyugtató biztonság, kényeztető kényelem
Aki kényelmes, biztonságos ugyanakkor mégsem feltűnő, másokat irritáló gépkocsit szeretne, annak a Kia EV6 tartós partnere lehet. Taxinak is tökéletes, de ahhoz, hogy több fusson belőle kockás matricával az oldalán, egy kedvezőbb ár sokat segítene.
A Kia elektromos crossover újdonsága az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonsági és kényelmi asszisztenseivel – köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb változatával –, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra. Az EV6 innovatív és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai nem csak biztonságosabbá és stresszmentesebbé is teszik a vezetést nem csak az autóban ülők, de a közlekedés többi résztvevője számára is. Így minden utazás pihentető és intuitív élmény – írja a gyártó közleményében.
Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA) mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé teszik.
Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha. Bizonyos sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.
Az EV6 holttérfigyelő monitorral (BVM) és aktívfékezés-funkcióval is kiegészített. Holttérfigyelő rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A BVM kiegészítő szempárként figyeli a holtteret az autó mindkét oldalán, és nagyfelbontású képet közvetít róla az EV6 teljesen digitális, 12.3 colos képátlójú műszerfalára. A BCA a radarszenzorok jelei alapján előbb figyelmezteti a vezetőt, de a fékek működtetésére is képes, ha sávváltás közben veszélyt érzékel.
A közlekedésbiztonság egyik hagyományos alaptétele: látni és látszani. A lehető legtökéletesebb látás és láthatóság érdekében a Kia EV6 fejlesztői az újdonságot a márka Intelligens világításszabályozó rendszerével (IFS) is felszerelték. Ez a rendszer a fényszórók minden egyes LED-elemét külön szabályozva alakítja a világítási képet.
A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6 középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus működtetésével kerüli el az ütközést.
Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli.
A hátsó utasok kiszállását a Biztonságos kiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá: figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben.
Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve automatikusan kinyitja annak fedelét, így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához.
Mint látható a vezetést kiegészítő segédeszközöknek se szeri, se száma. A kényelemre, biztonságra nem lehet panasz. A menet és motorteljesítmények már korábban is meggyőzőek volta, így nincs ez másként most sem. Csak, ha olcsóbb lenne…
Cash/fotó: kia.com