Dolgoznak a 3-as metró vonalán

Az M3 metróvonal felújítás alatt álló területe jelenleg, mintegy hat kilométeres túrával járható be az alagúton keresztül. A Nagyvárad tér és a Lehel tér kihúzó körzetében a kerítésen túl láthatók a szerelvények körvonalai, a köztes szakaszon pedig az átalakuló hét állomás és a helyenként hiányzó bal vágány nyomai – olvasható a BKV tudósításában. 

Az állomások bontás alatt állnak, a mozgólépcsők hatalmas alkatrészei egyre kevesebb helyen találhatók meg, szinte mindenhol ideiglenes világítás biztosítja a fényforrást, átalakulnak a helyiségek, és néhol már új berendezések váltották fel a régi szerkezeteket. Az azbesztmentesítés lassanként befejeződik.

A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon már elkezdődött az akadálymentesítést szolgáló ferdefelvonók és az új mozgólépcsők fogadószerkezetének kialakítása, épül a vasbeton szerkezet.

A Kálvin téren a legszembetűnőbb az aluljáró szinten folyó szerkezetépítés a Deák Ferenc téren pedig felvonóakna és összekötő alagút vasbetonépítése és szigetelése.

A Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokon talán legjelentősebb munkafolyamat a mintegy negyven éves elektromos és gépészeti nyomvonal bontása és a modern hálózat kiépítése. A körúti helyszínen már az új elektromos kapcsolószekrények bekötését végzik.

A Nyugati pályaudvar hét mozgólépcsőjéből még kettő alkalmas gyalogos közlekedésre, de hamarosan itt is ideiglenes lépcsőszerkezet biztosít kapcsolatot a peron és a felszín között. Bár még tart az ideiglenes áramellátás kiépítése, már új transzformátor is helyet kapott az állomáson.

Az alagútban a bal vágány bontása zajlik, valamint az új kábeltartó-rendszer kiépítése, injektálás, azaz szigetelésjavítás, illetve folyamatosa 108 méter hosszúságú új sínek és a hozzá tartozó alkatrészek beszállítása.

A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások jelenleg még nyitottak az utasforgalom számára, a háttérben már tartanak a rekonstrukciót előkészítő munkálatok – derül ki a BKV helyszíni jelentéséből.

Cash/fotó: BKV