Az 50-es vonalán jár a tesztjármű
A BKV immár 20 éve üzemelteti Budapesten a közismert Hannoveri, azaz a TW villamosokat. Most ebből a kedvelt típusból egy olyan jármű kezdte meg hétfő déltől a próbaüzemét, amelyen az utasok kényelmét és az üzemeltetés gazdaságosabbá tételét szolgáló számos korszerűsítést hajtottak végre a fejlesztők – olvasható a BKV közleményében.
Az egyik legnagyobb beavatkozást az utastéri és a – külön vezérelhető – vezetőtéri klíma beépítése jelentette. A visszapillantó tükrök helyett a CAF-hoz hasonló – a járműfedélzetet is figyelő – kamerás rendszert építettek be. A járművezetők védelme érdekében a vezetőfülkéket teljesen zárttá változtatták, ez a kialakítás a jelenlegi pandémiás helyzetben különösen fontos.
Jó szolgálatot tesznek majd a klímaszezonon kívüli időszakban a szellőztetést lehetővé tevő, kihajolás elleni védelemmel ellátott nagyméretű, eltolható, sötétített ablakok. A jármű külső-, illetve belső világítását korszerű és takarékos LED-es rendszerűre cserélték, a teljes utastéri arculat pedig a CAF, és a korszerűsítésen áteső Tátra és KCsV villamosokéval megegyező dizájnt kapott.
A projekt egyik leglátványosabb elemeként a lenyíló lépcsőket fix-kivitelűre, ezzel együtt az ajtókat pedig új, de a régivel harmonizáló típusúra cserélték.
Korábban számos hibaforrás oka és panasz előidézője volt a lenyíló, érzékelőkkel ellátott lépcsőrendszer. Az új szerkezetnek köszönhetően ezek a problémák gyakorlatilag megszűnnek, a fel- és leszállás is rövidebb lesz, mivel az ajtók bezáródását követően a jármű azonnal indítható, nem kell a lépcsők felzáródását is megvárni.
Az átalakított 1624-es pályaszámú TW villamos terveink szerint a mai napon, 2021. március 29-én, hétfőn, a déli órákban kezdte meg próbaüzemét az 50-es villamos vonalán. E próbaüzem tapasztalatainak összegzése után születhet majd döntés további járművek átalakításáról – derül ki a közleményből.
Forrás: BKV