Az új SEAT Ibiza és az új SEAT Arona

 

Az új SEAT Ibiza és az új SEAT Arona egyaránt megőrizte legmagasabb szintű, azaz ötcsillagos Euro NCAP biztonsági besorolását. Jelen elismerés azonban még meggyőzőbb annak fényében, hogy milyen mértékben szigorította tesztelési folyamatát az Euro NCAP az elmúlt évek során.

A vizsgálat jóval szigorúbbá vált, már a mobil akadállyal végzett, mozgó frontális ütközési tesztet is magában foglalja, amely a deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses tesztet váltotta fel. Az eljárás nagyban segíti az Euro NCAP szakembereit a bennülők védelmének, valamint a jármű eleje ütközéskori viselkedésének kiértékelésében. Mindezeken túl az oldalirányú ütközés tesztjeit is továbbfejlesztették, egyebek mellett az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával, valamint az ütközéssel ellentétes oldali (far-side) védelem minősítésével, a vezető védelmére, illetve a vezető és az első utas teste közötti potenciális kölcsönhatásra összpontosítva.

Büszkeséggel tölthet el e pillanat mindenkit, aki az új SEAT Ibiza és az Arona fejlesztésén dolgozott – emelte ki Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke. A SEAT mindig is nagy hangsúlyt fektetett a biztonságra, a legkorszerűbb – akár aktív, akár passzív – technológiákat alkalmazva annak érdekében, hogy a piac legbiztonságosabb járműveit kínálhassa.”

A modellekben már eleve rendelkezésre álló felszereltségen túl a karosszéria külső módosításaival is továbbfejlesztették mindkét modellt. Az áttervezett orrkonstrukciót az új mobil progresszív deformálódó akadály (Mobile Progressive Deformable Barrier) frontális ütközéstesztjeire adaptálták, és az oldalütközés elleni védelmet jobban szolgáló szerkezeti megerősítéseket is alkalmaztak.

A járművek utasbiztonsági rendszereit is frissítették, kettős előfeszítővel kiegészített első biztonsági övekkel, illetve a hátsó biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzéssel. Mindezt új utasoldali légzsák és még biztonságosabb beltér teszi teljessé.

A kiértékelések az aktív biztonság technikáinak meggyőző kínálatát is elismerték, amelyek mindenekelőtt a balesetek következményeinek enyhítését, illetve bizonyos esetekben megelőzésüket segítik elő.

Az új SEAT Ibiza és az Arona egyaránt alapfelszereltségként kínálja az új kameratechnikát, valamint a Lane Assist rendszerét, emellett a fedélzeti radarszoftvert is továbbfejlesztették, amely a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelmét szolgálva immár a Gyalogos- és kerékpárosfelismerő funkciót (Pedestrian and Bicycle Recognition) is magában foglalja.

 

A SEAT Ibiza és a SEAT Arona a piac legbiztonságosabb városi autói között

Az új SEAT Ibiza minden vizsgált területen kedvező eredményt ért el: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 83 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 82 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevőinek védelme (Vulnerable Road User) 66 százalék, Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 70 százalék.

Az új SEAT Arona szintén magas értékeket produkált: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 83 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 83 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevőinek védelme (Vulnerable Road User) 65 százalék, Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 70 százalék.

A SEAT továbbra is olyan járműveket kíván kifejleszteni, amelyek kiválóan teljesítenek az Euro NCAP tesztjein, váljanak azok bármilyen szigorúvá. Az új SEAT Ibiza és Arona ötcsillagos minősítése megőrzésével csatlakozott a SEAT modellkínálatának többi tagjához, ami szintén a márka lehető legbiztonságosabb járművek iránti elkötelezettségét bizonyítja.

Forrás/képek: Porsche Hungaria