Kárigény-érvényesítés átlagosan félév
Egy új tanulmány feltárta azt a légitársaságot, ahol a bőröndje a legvalószínűbben megsérül, és ez nem jó hír a Ryanair utasai számára – írja a The Sun.
Aki utazik, annak a csomagja is sérülhet, ám nem mindegy, hogy melyik légitársaságnál ez mennyire gyakran fordul elő. Erről készített kutatást a Trifibre poggyászgyártó cég, amely védő bőröndökre specializálódott.
A polgári légiközlekedési hatóság (CAA) adatai azt mutatták, hogy a légitársaságoknak 2015 és 2020 között benyújtott 823 sérült poggyászra vonatkozó követelésből több mint minden tizedik a Ryanairhez fordult.
A második helyen az Emirates végzett, miután ugyanabban az időszakban a sérült poggyászra vonatkozó összes követelés 6 százalékát kapta meg, majd a harmadik helyen az Alitalia végzett 40 sérült poggyászra vonatkozó követeléssel, ami az összes követelés 5 százaléka.
A tanulmány azt is feltárta, ha a poggyászsérülésre reklamációt kezdeményez az utas, akkor a sikeres eredmény esélye kevesebb, mint 50 százalék.
Azok számára, akik végül sikeres eredményt értek el egy sérült poggyászigényből, átlagosan 154 napot vesz igénybe a megállapodás elérése.
Kiderült, hogy a Ryanair volt az a légitársaság, amely a leghosszabb időt vette igénybe a megállapodás eléréséhez, egy esetben mintegy 868 napot vett igénybe.
A Sun Online Travel megkereste a Ryanairt, hogy kommentálja a történteket.
Chris Cox, a Trifibre ügyvezető igazgatója elmondta: „Az eredmények biztosítják az utasok számára azt a belső tudást, amelyre szükségük van ahhoz, hogy megalapozott döntéseket hozzanak arról a fuvarozóról, amellyel utaznak, és az általuk használt repülőterekről.
Ahol lehetséges, javasoljuk, hogy kézipoggyászként vigye fel a tárgyakat, amelyeket a felső rekeszekben vagy az ülések alatt kell tárolni, mivel ez csökkenti annak esélyét, hogy a poggyászát rosszul kezeljék ”- mondta, majd így folytatta:
„Ez könnyebb az olyan tárgyak számára, mint a kamerák és a laptopok, de a kézipoggyászhoz nem alkalmas nagy, vagy terjedelmes tárgyak, például a műszerek és a sporteszközök esetében valóban érdemes elvégezni az előkészítő munkát” – hangsúlyozta.
A poggyászkezelő feltárta, hogy mely bőröndök sérülnek meg nagyobb valószínűséggel, és minél nehezebb, annál valószínűbb, hogy bekövetkezik a baj.
Egy másik poggyászkezelő elmagyarázta, miért kell elkerülnie a kétkerekű bőröndöket: „Gyakori utazáshoz vásároljon négykerekűt – ha lehet –, kevésbé valószínű, hogy a poggyászkezelő „eldobja” a táskát, és amikor csak lehetséges, gurul.
Hasznos figyelmeztetés: a táskájuk belsejét gyorsan nézzék meg, mielőtt elhagyják a terminált, vagy küzdhetnek, hogy érvényesítsék a sérült poggyásszal kapcsolatos panaszokat.
A poggyászkárok TOP 10-es listája
- Ryanair, több mint 100 bejelentés
- Emirates
- Alitalia
- Ethiad Airways
- Ibéria
- Royal Air Maroc
- Vueling Airlines
- British Airways
- Jet2
- Turkish Airlines, kevesebb, mint 25 bejelentés
Forrás: Trifibre