Olajszennyeződés egyelőre nem tapasztalható

 

A kétszáz méter hosszú hajó február 10-én indult a németországi Emdenből, az úti cél pedig az Egyesült Államok volt. A fedélzeten 4000 autó volt, köztük 1100 darab Porsche, 500 különböző VW-modell, 189 Bentley, 1900 Audi és 85 darab Lamborghini, amely a lángok martaléka lett. Az óceánjáró minden erőfeszítés ellenére elsüllyedt – írja a Reuters.

Az autók között rengeteg elektromos modell volt, ezért az oltás napokig tartott, hiszen az akkumulátorok nagyon nehezen olthatók. A legénységet szerencsére időben kimentették. A Felicity Ace 220 tengeri mérföldre volt az Azori-szigetektől (Portugália), amikor 45 fokban megdőlt, majd elsüllyedt, vontatni már hiába próbálták.

A katasztrófa helyszínéhez közeli Faial-kikötő kapitánya, Mendes Cabecas a Reuters hírügynökségnek nyilatkozta, hogy a fedélzeten lévő autók között jó néhány elektromos volt, ami igencsak megnehezítette a munkát a tűzoltók számára, hiszen egy elektromos autó máshogy ég, mint egy benzines vagy dízel. A villanyautók nagyfeszültségű akkumulátorainak égéséhez ugyanis nem kell külső oxigén, mert maga az égés szabadít fel oxigént az akkumulátorból, önmagát táplálva.

A Bloomberg számításai alapján az is kiderült, hogy a Felicity Ace teherhajó kigyulladása 438 millió dolláros kárt okozott, ez átszámítva 137 milliárd forint. Ebből a bődületes összegből az autók megsemmisülése durván 400 millió dolláros tétel. Csak a Volkswagen-konszern 155 millió dollárnyi autót veszített el, de más gyártók járműveit is szállította a hajó.

A mentőhajók jelenleg a vizet vizsgálják, azt mérik mekkora szennyezést okozott a 60 ezer tonnás hajó elsüllyedése. A hajótársaság szóvivője szerint egyelőre nem látják nyomát olajszennyezésnek – olvasható a hírügynökségi jelentésekben.

Cash/fotó: Reuters