A rendeletben bújnak meg a részletek
Számos jogszabály változott az év első napjával. Korábban mi is hírt adtunk az épülettervezéssel kapcsolatos új kötelezettségekről, de a részletekre nem tértünk ki. Íme, a legfontosabb tudnivalók – írta a villanyautosok.hu .
Január elseje óta jogszabály írja elő, hogy a meglévő, illetve az új építésű vagy jelentős felújítás alá eső épületekhez tartozó parkolóhelyek elektromosautó-töltővel felszerelésének, vagy a töltő későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítmény kiépítésének kötelezettségét.
A rendelet melléklete pontosan meghatározza, hogy mely épületek esetén kell töltőpontot kiépíteni, illetve hány parkoló esetén kell előkészíteni a töltőpont későbbi kiépítését.
Új építés vagy az elektromos infrastruktúrát is érintő jelentős felújítás esetén:
Nem lakáscélú épületek esetében, ha legalább tíz parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;
- egy elektromos töltőpontot, továbbá
- minden ötödik parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.
Lakóépületek esetén, ha tíznél több parkolóhellyel rendelkezik és a parkoló az épületen belül vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el, kötelező kiépíteni;
- minden parkolóhelyen a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt.
Meglévő épületek esetén:
Nem lakáscélú, legalább 20 parkolóhellyel rendelkező épületek esetén 2025. január 1-től legalább egy elektromos töltőpontot kell telepíteni, ha a parkoló az épületen belül, vagy közvetlenül az épület mellett helyezkedik el.
A már meglévő társasházak parkolóira tehát nincs semmilyen kötelezettség, továbbra is a lakóközösség jóindulatán múlik, hogy valaki zökkenőmenthesen tölthesse elektromos autóját a saját parkolóhelyén.
Fontos, hogy a nem lakáscélú épület kategóriába nem csak az áruházak, bevásárlóközpontok tartoznak, hanem a hivatali- vagy irodaépületek, a fizetős parkolóházak, kereskedelmi épületek, az önálló üzletek, lakossági fogyasztásicikk-javító helyek, szervizállomások, a szálláshely szolgáltatók és vendéglátó épületek, az oktatási és egészségügyi ellátást szolgáló, valamint szórakoztatásra, sportra és közművelődésre használt épületek is – hívja fel a figyelmet a változásokra a Villanyautósok portálja.
Cash/fotó: Google