Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Nyelvtudás és különleges vizsga nélkül nettó 1,3 milliós bér

 

Az áruszállítás zöme még mindig közúton történik, ehhez viszont szükség van gépjárművezetőkre. Angliában – miután kilépett az unióból – szinte összeomlott a gazdaság a külföldi munkavállalók távozásával. A kecsegtető brit állásajánlatokat most megfejelte Svájc – írja a Pénzcentrum.   

Súlyosbíthatja a sofőrhiányt, hogy külföldön még lakhatással együtt is kb. dupla annyit lehet keresni kamionosként, mint Magyarországon. Egy cég ugyanis 1,3 milliós nettót kínál a jelentkezőknek, a nyelvtudás és a kamionos jogsi sem feltétel, ők fizetik a képzéseket, ha cserébe 3 évig náluk marad a sofőr.

Hiába a 700-800 ezer forintos havi bérek, még így sem találni elég kamionost Magyarországon. Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese arról beszélt, hogy a járművek 5-10 százaléka áll, elsősorban a munkaerőhiány miatt. Hozzátette, a fizetéseket már nincs hová emelni, mivel a nagyobb béreket a fuvardíjak nem fedeznék. A további béremelés következménye jelentős drágulás vagy áruhiány lenne.

Vélhetően azért sincs annyi sofőr itthon, mert külföldön gyakorlatilag ennek a dupláját is meg lehet keresni nettóban, az albérlet megfizetése után. Legalábbis egy magyar cég hirdetése 1,3 milliós nettó bért ajánl a kamionosoknak, akik kimennek hozzájuk  Svájcba dolgozni. Mint a részletes leírásban kifejtik:

„Teljes munkaidőben 1-1,3 millió forint nettónak megfelelő Svájci frankot keresel havonta. Az 1 millió akkor jön össze, ha hibázol, pl. kárt okozol a járműveken, tévesen rakodsz le és hasonlók. Ha nem hibázol, akkor meglesz a havi 1,3 millió nettó. Ennél az összegnél már figyelembe vettük az adókat, a kötelező beteg- és nyugdíjbiztosítást és egy kis lakás/szoba költségét. Ehhez még, adott esetben, hozzájön a gyermekpénz (de ennek lassú a folyósítása, előfordul, hogy csak soká kapod meg)” – tehát a lakhatási költségek megfizetése után marad ennyi a sofőrök zsebében. A kamionoshiányra utalhat az is, hogy a munkára való jelentkezéshez sem a német nyelvtudás, sem a C+E jogsi megléte nem feltétel.

Ha a jelentkezőnek van B-kategóriás vezetői engedélye, akkor a kamionos jogsi megszerzését a cég állja Magyarországon, ahogyan a nyelvtanfolyamot is. Cserébe alá kell írni, hogy a munkába állását követően a sofőr legalább 3 évig a vállalatnál fog dolgozni, ha előbb szeretne váltani, akkor időarányosan ki kell fizetnie a költségeket. A lakhatás kapcsán azt írják: „egy kis lakás 600 frank (kb. 200 ezer forint – a szerk.) körül bérelhető ki. Ezt a költséget a nettó bér számításnál már figyelembe vettük. Azaz, bár te fizeted a lakást, de havi 600 frank bérleti díj esetében is megmarad a havi 1-1,3 millió forint nettó bér.”

Hozzátették: az is megoldható, hogy egy kollégával együtt béreljen lakást a jelentkező, megosztva a költségeket. A családi kiköltözés kapcsán azt írták, a házastárs és saját gyermek is elkísérheti a sofőrt.

Az óvoda, iskola ingyen van. Ha nem vagytok házasok, a párod csak akkor kísérhet el, ha neki is van munkavállalási engedélye Svájcban. Tapasztalatból mondjuk, hogy meg lehet élni egy bérből, ha a házastársad nem dolgozik, de szerényen. Ha viszont mindketten dolgoztok, akkor nagyon szépen – olvasható az álláshirdetésben.

Cash/fotó: Facebook