Hidak, alagutak, 2x2sáv, zajárnyékoló domb
November végén nyilvánossá váltak az M100 gyorsforgalmi út Bicske-Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlatok nyertesei. Összesen 32,3 kilométeres 2×2 sávos út első szakaszát az M1-es autópályától az únyi csomópontig három év alatt, a másodikat, innen Esztergomig, hét év építési idővel tervezik – írja a Magyar Építők.
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól.
Az első szakaszon 4 különszintű csomópont épül
Korábban már megírtuk, hogy az első szakaszon többek között 4 különszintű csomópont, 26 híd és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
Az uniós közbeszerzési közlöny adatai szerint az épülő 26 híd közül:
- 17 előregyártott hídgerendás (legnagyobb támaszköze 44,80 méter),
- 6 keretszerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 4,80 méter),
- 2 öszvérszerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 45,64 méter), valamint
- egy donga híd (14,63 méteres szabadnyílású) épül meg.
A leghosszabb alagút 440 méter hosszú
A második szakaszon 2 különszintű csomópont, 26 híd, 3 alagútpár, 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül, valamint Kesztölcön mérnökségi telep is elkészül majd.
A 26 híd közül:
- 19 előregyártott hídgerendás (legnagyobb támaszköze 44,80 méter). Az előbbiekből 4 völgyhídként épül meg 1759 méter összhosszúsággal
- 3 keretszerkezetű híd (támaszköze 4,80 méter)
- 2 monolit vasbeton szerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 14,95 méter),
- egy ívhíd (legnagyobb támaszköze 32,00 méter) épül, továbbá
- egy 4,70 méteres támaszközű hidat pedig felújítanak.
A tervek szerint az alagútpárok 440 méter, 330 méter és 230 méter hosszúságúak lesznek – olvasható a kivitelezési tervekben.
Cash/fotó: Magyar Építők