Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kwfexwoj’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Az elmúlt években a taxizás is belépett a XXI. századba

 

Repülő autók ugyan még nincsenek, az új megoldások azonban világszerte óriási tempóban jelentek meg – írja oldalán a 24.hu.

A taxizás lényege az elmúlt évtizedekben nem igazán változott, hiszen az emberek vagy az utcán intették le a járműveket, vagy telefonon rendeltek maguknak egy autót, ami azután elvitte őket a kívánt célhoz.

Az utóbbi időben a piac azonban lassan elkezdett átalakulni, így a világ számos országában különböző modern megoldások születtek, amik segítségével a taxizás is elindult a fejlődés útján. De mik ezek, és miért könnyebb most eljutni A-ból B-be, mint akár tíz évvel ezelőtt?

Zsebben a megoldás

Otthonhagyott, vagy a hátizsák aljában nyomtalanul eltűnt pénztárca nélkül sem feltétlenül kell az embernek sétálnia, vagy több átszállásos kalandra indulnia a tömegközlekedés rengetegében, hiszen mára számos országban jelentek meg a különböző taxiapplikációk. Így van ez Magyarországon is, ahol ugyanazok a szolgáltatások érhetők el, mint bármelyik másik országban: néhány érintéssel megadhatjuk az érkezési címet, illetve a leendő célt, cserébe pedig látjuk, hogy mikor érkezik a sárga autó, és azt is, hogy a korábban már társított bankkártyánkról várhatóan mennyi pénz indul majd útnak.

Az appban természetesen az útvonal követésére, illetve a sofőr értékelésére is nyílik lehetőség, így a szolgáltatás még teljesebb, mintha a hagyományos úton, egy hívással rendelt volna taxit.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kwff6mv5′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Robotok, robotok

Ha mégis a hagyományos telefonhívással szeretne rendelni az ember, akkor sem biztos, hogy a folyamatban csak emberek vesznek részt, hiszen a felvett címet a központ automatikusan küldi tovább az ahhoz legközelebbi autóknak. A vonal másik végén ülő emberek mindemellett sokszor azt is látják, hogy korábban milyen távokon vettük igénybe a szolgáltatásaikat, sőt, ezekhez akár külön neveket is fűzhetünk, így egy hívás a jövőben akár a következő, egyszerű mondatból is állhat: „Egy taxit szeretnék kérni az irodától a lakásomig.”

Az élőbeszéd helyett inkább a rövid szöveges üzeneteket kedvelő embereknek sem kell már átlépni a komfortzónájuk határát, hiszen az egyszerű információk cseréjére szolgáló chatbotok mostanra a taxizás világába is elértek, így akár Facebook-üzenetekkel is rendelhetünk autót.

Konnektorból tölthető

A tisztán elektromos autók, illetve az olcsóbban fenntartható, a környezetet kevésbé szennyező hibridek ára mostanra megfizethetővé vált, így a személyszállításban is egyre fontosabb szerepet kapnak, sőt, sokszor külön lehet kérni, hogy ilyen autót küldjenek.

Se sofőr, se diszpécser

A szingapúri NuTonomy 2016-ban hat átalakított autóval elindította a világ első önvezető taxiszolgáltatását, amit azóta számos másik, főleg kínai, illetve amerikai próbálkozás követett. Ezek egy része azóta is működik, de zömében csak egyes városrészekben, kevés autóval végzik a munkájukat – írja a 24.hu.

Cash/fotó: Google

[/av_textblock]