Egy hét kényszerpihenő

 

A chiphiány kapcsán a Volkswagen csoportnál eddig nem nagyon hallottunk róla, hogy visszafognák az elektromos modellek gyártását. A CO2 kvóták miatt a legtöbb gyártó igyekezett a zéró kibocsátású járműveket továbbra is gyártásban tartani – eddig.

A VW drezdai és zwickaui üzemében készülnek a VW ID.3, ID.4, az elektromos Cupra, illetve az Audi e-tron Q4 modellek és ezek változatai, most azonban egy hét kényszerpihenő következik a két gyárban.

A német sajtó szerint a globális chiphiány áll a háttérben, és bár eddig igyekeztek a cégnél az elektromos autók gyártását megóvni a leállásoktól, most ezeknél is sor került a szünetre. Szászországban egyébként a héten a szerdai nap amúgy is munkaszünet lenne, így a leállás 4 munkanapot érint, és összesen 5000 kocsival készülhet kevesebb. Arról nem érkezett hír, hogy a brüsszeli e-tron gyártósor is érintett lenne a leállásban.

Ezzel egy időben egyébként a vállalat chemnitzi belsőégésű motor gyára is kényszerszünetet tart, ugyanakkor Zwickauban tovább folyik a Bentley és Lamborghini karosszéria elemek gyártása. Ugyanitt készül az ID.5 előszériája is, de úgy néz ki, ez is pihen egy hetet.

Mostanra már talán nincs is autógyártó, amely ne lenne érintett a chiphiány miatti rövidebb-hosszabb leállásokban. Van ahol ez több hónap szünetet jelent, de van ahol csak pár naposak a fennakadások. Utóbbit egyébként – kis szerencsével – előrehozott karbantartásokra, tervezett leállások átütemezésére is ki lehet használni, de a hosszabb gyártási fennakadásokat már megérzik a fogyasztók is. Mostanában az a ritkaság, ha egy autó raktárkészletről szállítható, és egyre gyakoribb a több hónapos, vagy akár éves várakozási idő – derül ki a hírügynökségi jelentésből.

Cash/fotó: VW Group