A villanyautósok most szembesülnek a Leaf titkaival

 

Néhány hete hirtelen felindulásból leütöttünk egy aukción egy 223 ezer km-t futott 30 kWh-s Nissan Leafet, ami első életét Firenzében egy taxiflotta tagjaként élte le. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen állapotban van egy ilyen autó, és mit lehet kapni ma a használt piacon 3 millió forintért. Az autó hosszas papírmunka és szállítás után megérkezett Magyarországra, és meg is ejtettük az első rögtönzött szemlénket – írja a villanyautosok.hu.

Magazinunk hetek óta nyomon követi a Villanyautósok portál akcióját, amelyben egy Firenzében meghirdetett korábbi taxit vásároltak meg, mert a hirdetésben több ellentmondást is tapasztaltak, amelyről saját maguk kívántak meggyőződni.

Nos, megérkezett az egykori taxi Magyarországra. A tapasztalatok a hazai e-autóval taxizók, illetve az ilyen járműre váltani kívánók számára egyaránt hasznosak lehetnek.

Az ex-taxi kellemes és kellemetlen meglepetéseket egyaránt tartogatott. Az autó egyes részei jobbak, mint amire számítottunk, máshol viszont olyan problémákkal szembesültünk, amit nem jeleztek a hirdetésben. A hosszúra nyúlt szállítási idő oka állítólag az volt, hogy az érvényes előírások szerint Olaszországból külföldre csak 6 hónapnál fiatalabb műszakival adhatnak el autót, ha ennél régebbi az autó műszaki vizsgája, akkor szállítás előtt le kell vizsgáztatni. A papírokat még nem hozta a postás (azok csak az autó után érkeznek), de az autó állapota alapján nehezen hihető, hogy ez az autó az elmúlt félévben sikeresen levizsgázott.

Meglepő, de a 223.000 km taxihasználat után a beltér inkább koszos, mint kopott. Bízunk benne, hogy egy ügyes autókozmetikás csodát tehet vele. Persze a műanyag elemekre fúrt lyukakat vagy a tetőn a szabadjelző és az extra antennák helyét nem lesz ilyen egyszerű eltüntetni, de ez nem is feltétlenül cél.

Tudtuk jól, hogy az autó taxi volt és ennek nyomai láthatók maradnak.

Egyértelműen lesz persze mit cserélni, javíttatni az üzembiztos működés és az esztétikusabb megjelenés érdekében. Természetesen az elvégzett javításokról és azok költségeiről rendszeresen beszámolunk majd.

A legizgalmasabb és legfontosabb kérdés talán az akku állapota. A tippelt megtehető kilométerek az első 50 km használatot követően is nagyon biztatók, a LeafSpy kiolvasás a már ismert 12 pálcikától is meglepőbb eredményeket adott – olvashatók az első benyomások.

Cash/fotó: Villanyautósok