Hét hidat kell építeni

Az egyik legjelentősebb közúti építkezés napjainkban az M4-es fejlesztése, melynek során most éppen a Szolnok északi elkerülőjének kialakítása zajlik. Itt két ütemre bontották a munkát: ebből a nyugati 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény közötti rész készül el – olvasható a Magyar Építők helyzetjelentésében.

A cég építésvezetője, Oláh Csaba vezető mérnök a következőket tartotta fontosnak kiemelni: a szakaszon a pálya kivitelezésén kívül meg kell oldani

  • 7 híd kialakítását,
  • a 32. számú út csomópontjának új ágainak megépítését,
  • maga a 32. számú út az új autóúthoz való kapcsolódásra való felkészítését, illetve
  • a párhuzamos és keresztező földutakkal kapcsolatos feladatokat is.

Mint azt a vezető mérnök kifejtette, az első néhány hónapban azon dolgoztak, hogy a korábban befejezetlenül hagyott munkaterületen megkezdődhessen a kivitelezés, mára a burkolatépítési és a befejező munkákig jutottak. Év végén várhatóan megkezdődhet a projekt műszaki átadása.

Oláh Csaba kiemelte: a legnagyobb kihívást talán a 32-es számú út korrekciós szakaszának forgalomba helyezése jelentette. Az utolsó szakaszban jelzőlámpákkal terelték a forgalmat, emellett kellett dolgoznia a kivitelező beosztottainak. Mind a helyieknek, mind pedig a megvalósításban résztvevő cégek munkatársainak is megkönnyebbülést jelentett a főút új szakaszának forgalomba helyezése, amivel újra akadálytalan lett a közlekedés Szolnok és Jászberény között.

Végül a vezető mérnök még hozzátette: egy ilyen projektnél a legnagyobb kihívást a gördülékeny munkaszervezés jelenti, ami egy ekkora léptékű projekt esetében, sok kolléga csapatmunkájának eredménye. Mindemellett elengedhetetlen a fővállalkozóval való jó munkakapcsolat is – tudtuk meg az anyagból.

Cash/fotók: Bernát Benjámin