Szigorú szabályok a fuvarmegosztókra

 

A pekingi közlekedési minisztérium szabályozni kívánja a fuvarmegosztási szolgáltatásoknál a sofőrök díjaiból levonható tételeket, megköti a napi munkaidőt és a pihenőidőt is – írja a napi.hu.

 

Folyamatosak a bejelentések a kínai technológiai cégekkel szemben, annak ellenére, hogy folyamatosan szigorítják a működési feltételeket. A változások már elérték a Didi Global fuvarmegosztót is, akik ellen legutóbb a felhasználók adatvédelme miatt szálltak rá a hatóságok. Az Uberhez hasonló kínai szolgáltató esetében most új frontot nyitott a kínai állam: az olyan problémákra válaszul, mint az önkényes árképzés, a sofőrök túlhajszolása és a „túl magas” fuvardíjak, az Államtanács és más hatóságok iránymutatást fognak kiadni a sofőrök munkakörülményeinek javítása érdekében.

Az ajánlott változtatások között szerepel a platformok által az utasoktól elvett százalékos levonásokra egy felső határ bevezetése. Ráadásul ezeket a csökkentéseket nyilvánosságra kell hozni. A további iránymutatások között szerepel annak biztosítása, hogy a járművezetők megfelelő fizetést és elegendő pihenőidőt kapjanak – hívja fel a figyelmet a Reuters.

A jutalékok százalékos felső határának bevezetése akadályozhatja a Didi Csuhszing, Kína piacvezető fuvarszervező cégének bevételnövelését, de lassíthatja az olyan riválisok, mint a Meituan és a Soukhi Jücse terjeszkedését.

A kínai állampárt egyre inkább rászáll a techcégekre, valamint a szupergazdagokra: szerdán bejelentették, hogy új adókkal, ellenőrzésekkel szüntetik meg a társadalmi egyenlőtlenséget, amelyet ezek a szereplők okoznak – derül ki a tudósításból.

Cash/fotó:Google