A német piacon már 35 százalék az arányuk
Egyre népszerűbbek a városi terepjárók annak ellenére, hogy városban a kisméretű autókkal könnyebb parkolni, manőverezni és kevesebbet is fogyasztanak. A Magyarországon is megfigyelhető tendencia Németországban is létezik, sőt, még folytatódik is – hívja fel a figyelmet az autopro.hu.
Ferdinand Dudenhöffer, elismert német járműipari szakértő szerint a német autósok lényegesen többet fognak vásárolni a városi terepjárókból az elkövetkező években. Az SUV-k rekordszintű, majdnem 35 százalékos piaci részesedést értek el Németországban az év első felében, ezzel messze a legnépszerűbb kategóriát jelentik.
A növekedésnek nincs vége, bár ennek a járműtípusnak a növekedési üteme a felére csökkent az elmúlt tíz évben, a piaci részesedés 2026-ra körülbelül 45 százalékra nő Dudenhöffer szerint.
A kicsi és kompakt osztályban egyre több modellt kínálnak SUV-ként, és a dízelmotorok jelentősége is egyre kisebb a kategórián belül, az új autók piacán jelenleg több mint 120 SUV-modell közül lehet választani, köztük tizenegy teljesen elektromos.
Dudenhöffer kitért arra is, hogy Svédországban és Svájcban még inkább az SUV-k dominálnak a maguk 47,2 és 45,7 százalékos piaci részesedésükkel, nem beszélve az Egyesült Államokról, ahol az új autók közel 51 százaléka SUV.
A klasszikus terepjáró márkák, például a Jeep és a Land Rover mellett más gyártók is növelték részesedésüket az SUV-k között. Németországban a Volvo már autóinak 77 százalékát értékesíti SUV-ként, a Mazdánál ez az arány 62 százalék, a VW leányvállalat Seatnál pedig 56 százalék – írja az Automobilwoche.
Cash/fotó: Facebook