Négy keréken guruló business class
A Kia csúcsmodellje a Carnival, négyszemélyes utastérrel rendelkező High Limousine VIP. Ez igazi világújdonsággal is szolgál a hátul utazóknak, hiszen első autóként itt van lehetőség talpmasszázs élvezetére; természetesen külön fiók van az ilyenkor levetett cipő tárolására – olvasható a marketinges túlzásokat magukba foglaló anyagban, csakhogy itt ez nem az.
Személyesen nem volt mód kipróbálni, de az álló és mozgókép felvételek igen meggyőzőek. Luxus a javából. Az utastérben 7-8 helyett csak négy ülés található, a hátsó részben két darab nagyméretű, elektromosan állítható és masszázsfunkcióval is rendelkező, Nappa-bőrrel kárpitozott fotelt helyeznek el, a padlót laminált parketta borítja.
A Hutech nevű wellnesskészülék-gyártó jóvoltából került a talpmasszázs-fiók a fedélzetre. Külön fiók van a hűtött és a meleg italok tárolására, a hátsó fotelek közötti karfán egy 7 colos érintőképernyő szolgál a különböző rendszerek vezérlésére, ezek közé tartozik a tetőből lehajtható 21,5 colos monitor is.
A Kia Carnival High Limousine VIP változata a magasított tetejéről ismerhető fel, egyébként függönyök védik a hátul utazókat a kíváncsi pillantásoktól. Ez a változat csak a 3,5 literes V6-os benzinmotorral (294 LE/362 Nm) választható, a 8,683 millió won-os, azaz 22,7 millió Ft-os vételárat (több mint duplája az alapmodellnek) az is indokolja, hogy kényelmesebbre hangolt felfüggesztést kap a csúcsmodell.
A Carnival kétségtelen előnye, hogy a dobozforma rengeteg helyet rejt, ezt nem lehet überelni egy luxusszedánnal. A tervezők úgy gondolták, hogy felfelé is érdemes terjeszkedni, így a Kia egy tetőboxra emlékeztető púpot kapott, ami nem túl elegáns, de a belmagasság kétségtelenül növekedett. A tervezők szeme előtt a repülőgépek első osztálya lebegett, így nem lehet azt mondani, hogy túlzsúfolták volna a kabint. Az 5,15 méteres modellben legfeljebb négyen utazhatnak, ha a legkényeztetőbb változatot ikszeljük. A sofőr és a testőr mögött két hatalmas, karfával és lábtartóval szerelt fotelben terpeszkedhetünk, amit egészen hátra toltak, így a lábtér hatalmas.
Egy szó, mint száz, van hová nyújtózkodni ár/érték arányban a luxus modelleket gyártóknak. Ilyen áron, ekkora kényelem nincs a piacon közzel s távol. Ja, taxinak nem javaslom: egyrészt annak drága, továbbá csak 3 utas férne el benne, másrészt állandóan én kényeztetném magamat, abból meg nem lehet megélni.
Cash/fotó: kia.com