Tisztelt Partnereink!

 

 

Külföldi híradások alapján a hazai médiában is megjelentek a Toyota olimpiai partnerségével kapcsolatos pontatlan, esetenként rész-, bizonyos esetekben pedig téves információk, amelyekre az alábbiakban hivatalos állásfoglalásban szeretnénk reagálni:

„A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert és a társadalmi felelősségvállalás számos területén aktív Toyota 2016-ban nyolc évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal (NPB), 2017-ben pedig a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) platina fokozatú támogatója lett, járművekkel, mobilitási szolgáltatásokkal és megoldásokkal segítve az ötkarikás mozgalmat. Ezzel párhuzamosan az elmúlt években a világ vezető mobilitási szolgáltatójává váló Toyota a globális ’Vágj bele a lehetetlenbe’ kampány keretében az élsportolók mellett a szélesebb tömegeket is saját korlátaik leküzdésére és a mozgás, a mobilitás megélésére buzdítja, miközben a „Mobilitást Mindenkinek” célkitűzés jegyében elkötelezetten támogatja egy befogadóbb és fenntarthatóbb társadalom kialakítását, amely magában foglalja az olyan robotikai fejlesztéseket (és ezek támogatását) is, amelyek segítségével a mozgásukban korlátozottak folyamatosan bővülő köre számára válik lehetővé saját addigi határainak átlépése. A Toyota világszerte több ezer, hazánkban pedig mintegy 34 atléta felkészülését támogatta a tokiói olimpiára, akik közül mintegy 26 magyar sportoló szerzett kvótát a hamarosan kezdődő ötkarikás játékokra. A tokiói olimpia során a Toyota több mint 100 abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos busszal biztosítja a sportolók számára a helyszínek közötti közlekedést, akik az olimpiai faluban ugyancsak zéró emissziós akkumulátoros elektromos önvezető járművek segítségével közlekedhetnek.

Az eredeti tervek szerint a mesterséges intelligencia és a robotika területét érintő fejlesztések tekintetében is vezető szerepet betöltő Toyota által biztosított robotok segítették volna a nézőtérre érkező közönséget is, a zárt kapuk mögött megrendezésre kerülő eseményen azonban a robotok csak bizonyos logisztikai feladatok ellátásában segédkeznek majd. Tekintettel a Japánban jelenleg fennálló koronavírus helyzetre, és  összhangban a szervezők által meghozott döntéssel arról, hogy az esemény zárt kapuk mögött, helyszíni közönség nélkül kerül megrendezésre, a Toyota vezetése úgy döntött, hogy vállalat vezetése nem vesz részt a megnyitó ünnepségen. A Toyota emellett tartja magát ahhoz a korábban meghozott döntéshez, hogy tiszteletben tartva a lakosság érzékenységét jelen helyzetben Japánban nem jelentet meg az olimpiával kapcsolatos reklámokat a játékok ideje alatt. A világ többi részén, így az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában vagy épp Európában (így Magyarországon is) a sportrajongók találkozhatnak majd a Toyota a ’Vágj bele a lehetetlenbe’ szellemiségen alapuló hirdetéseivel a tokiói olimpia során. Magyarországon egyébiránt többek között a Toyota által először az idei Super Bowl szünetében vetített, azóta számos nemzetközi elismerést nyert (és nem utolsósorban minden idők leghatásosabb Super Bowl hirdetésének választott), ’Árral szemben’ című kisfilm adaptációját láthatják majd a sportkedvelők, amely Jessica Long tizenháromszoros aranyérmes paralimpikon egyszerre torokszorítóan megható, egyszerre inspiráló történetét mutatja be. A Toyota tehát természetesen fenntartja az olimpiai és paralimpia mozgalom iránti globális elkötelezettségét, mi, magyarországi kollégák pedig külön szurkolunk, hogy minél több kvótát szerzett magyar olimpikonnak lehetősége legyen mindannyiunk számára emlékezetes, feledhetetlen pillanatokkal szolgálni az ötkarikás játékokon. Ezúton kívánunk nekik kitartást, lelki erőt és sok sikert életük eme különlegesen fontos megmérettetéséhez, hogy önmaguk legjobb formáját adva mindent megtehessenek azért, hogy a magyar olimpiai csapat minél több fényesen csillogó éremmel térhessen haza. Hajrá Magyarok!”- fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota magyarországi kommunikációs vezetője.

Toyota Central Europe Kft.