16 és 26 millió között opcionálható

 

 

A Kia EV6  gyártása csak jövő hónapban kezdődik, azonban Magyarországon járt az egyik első példány, és egy sajtórendezvényen bemutatták a koreai gyártó legfontosabb modelljét.

 

A Kia 2025-ig a legnagyobb villanyautó piacokon 20%-os piaci részesedést akar elérni elektromos modelljeivel, és az EV6-ot követő további 10 új modellje segítségével évi 500.000 villanyost akar majd eladni. Tavaly kicsivel több, mint 2,6 millió autót értékesített, tehát 4 év múlva eladásaik ötödét tervezik elektromosnak.

Ami a külső és belső dizájnt illeti, ez abszolút szubjektív dolog, mindenki döntse el maga, hogy egy autó tetszik-e neki vagy sem. A felül futó és az autó oldalainál lefelé váltó piros LED sort jól kiegészíti az alsó ezüst színű díszítés, mely a fenti tükörképeként, az autó oldalainál felfelé indul el, és egyébként az indexeket rejti. Ötletes megoldás, még, ha a forma megosztó is lett.

A külső kerékjáratok és az autó alsó élei, a küszöbök alatti részek, illetve a lökhárítók alja fekete zongoralakk hatású borítást kaptak, amik ezzel a gleccser-metál színű fényezéssel jól néz ki, de a napi használatban nem praktikus. Az autó hasmagassága 170 milliméter, így nem kell túl mélyre ülni és a meredekebb garázsbeállók, vagy hegyvidéki utcák felhajtóin sem kell attól tartani, hogy fennakad.

Az autó belseje hozza az elvárható szintet, két 12 col feletti kijelzővel, illetve viszonylag kordában tartott fizikai gomb felhozatallal. A képernyőkre egyébként a holttérfigyelő is kirakja a kamerák képét, így nem csak sípol, pittyeg a kocsi, de látni is, ha nem biztonságos a sávváltás. Az autóban debütál a Kia új villanyautós grafikai felülete (GUI), és az EV6 is kapott OTA, azaz vezeték nélküli szoftverfrissítés funkciót.

Elérhető az AR head-up kijelző, azaz a kiterjesztett valóság segítségével pl. konkrétan a sávokra vetíti az autó a navigációs információkat. A kocsi rendelkezik távirányítású parkolás funkcióval is, ami az úttal párhuzamos és arra merőleges parkolóhelyeknél is használható.

A kormánynál, illetve néhány helyen, elsősorban az ajtókon, egyes műanyag felületek kicsit olcsónak hatnak. A karcoknak viszont ezek valószínűleg jobban ellenállnak majd, mint valami puhább anyag.

Ezzel együtt az összhatás jó, a mai kor színvonalának megfelelő, modern és ízléses.

Mindenképpen pozitívum, hogy ülésenként 110 PET palack újrahasznosításával készülnek a műbőr huzatok. A helykínálat pedig tényleg remek, még hátul is nagyon kényelmes.

A csomagtartó is megfelelően tágas, és a ma divatos kihúzható, rolós kalaptartót kapta.

Az első és hátsó csomagtér összesen 542 liter a hátsókerék meghajtású változatban, az összkerekes verzióban viszont 32 litert elvesz a második motor az elülső csomagtér térfogatából. Egy töltőkábel persze még itt is elfér.

A teljesítményre nem lehet panasz, hiszen a legolcsóbb, hátsókerék meghajtású változat is 170 lóerős, a csúcsmodell pedig 2 motoros és 585 lovas.

A kocsit két akkupakkal, egy 58 kWh és egy 77,4 kWh kapacitásúval lehet rendelni – a hatótáv 400 és 510 WLTP kilométer, az ár pedig 16, és, mindennel megpakolva 26 millió forint között mozog.Jó hír, hogy az összes EV6 3 fázisú 11 kW-os fedélzeti töltőt kapott, és mindegyik rendelkezik a 400/800 voltos DC töltési rendszerrel. Ez mindenfajta adapter és egyéb kiegészítő nélkül tudja kezelni mindkét szabványt, és utóbbin, mondjuk az Ionity hazai töltőoszlopain, 18 perc alatt tölthető 80%-ra, illetve 4,5 perc alatt akár 100 kilométer hatótávot is visszanyerhetünk. Az Ionity-hez egyébként itthon is kínál kedvezőbb díjszabású csomagot a Kia.

 

Felár ellenében tud két érdekes extrát is az autó. A 3,6 kW összteljesítményig bezárólag a V2L (Vechicle to Load) funkciónak köszönhetően különböző elektromos eszközök is tölthetők az autóról, legyen az egy laptop, vagy kemping felszerelés. Emellett a V2V (Vehicle to Vehicle) funkció azt is lehetővé teszi, hogy bajba jutott, lemerült aksis villanyautós társ kaphasson némi áramot. Ezek a funkciók 30%-os akkutöltöttségig működnek, így nem kell attól sem tartani, hogy egy bedugva felejtett készülék lemeríti a kocsit.

Az idei állami támogatás felhozatalának egyik meglepetése volt, hogy a másfél milliós támogatási keretbe belefért az alap EV6 is. Bár a kocsi induló ára 16 millió forint felett van, a cég egy extra kedvezménnyel benyomta azt a 15 milliós küszöb alá – derül ki a villanyautosok.hu anyagából.

Cash/fotó: kia.com