Három éven belül ezer autót gyártanak

 

A Baidu egy helyi autógyártóval közösen legalább 1000 darab, 4-es szintű autonómiával rendelkező járművet dobna piacra az elkövetkező három évben. A jelenleg tesztelt járművek gyártási költsége 75 ezer dollár, ami cirka 22 millió forint – derül ki a közleményből.

Kína egyik legjelentősebb technológiai vállalata nagyszabású programot jelentett be, melynek célja, hogy a hatalmas országban felgyorsulhasson az önvezető járművekhez köthető szolgáltatások elterjesztése.

A Baidu a kínai állami tulajdonban lévő BAIC Group autógyártóval közösen olyan csomagot rakott össze, amit a jelenlegi piaci normához képest lényegesen olcsóbban lehet előállítani. A témában kiadott sajtóközlemény szerint az alkalmazott technológia beérésével és a tömeggyártásból származó előnyökkel sikerült a komplett, 4-es szintű autonómiára képes elektromotoros személyautó gyártási költségét 480 ezer jüanra leszorítani, ami dollárban nem éri el a 75 ezres szintet.

Forintban ugyanez nagyjából 22,2 millióra jön ki, ami első hallásra nem kevés, ugyanakkor a Baidu szerint egy ilyen felszereltségű, képességű, autonóm taxi szolgáltatásra is alkalmas kocsi ára jelenleg ennek nagyjából a háromszorosára jön ki.

Az Apollo Moon fantázianevet kapott járgány az Arcfox α-T városi terepjárón alapul és az ANP-Robotaxi navigációs platformot használja, amely a Baidu közlése szerint nagyon kevéssel dobja meg a kocsi önsúlyát. Az önvezető képességekről a különböző szenzorok mellett 13 önálló kamera és egy LiDAR gondoskodik, 5G-s kapcsolatra támaszkodva pedig akár távolról is vezérelhető. A V2X (vehicle to anything) technológia pedig garantálja, hogy az autó bármilyen elektronikus eszközzel képes kommunikálni és adatot cserélni.

A kocsiban mesterséges intelligenciára épülő hangasszisztens, mobil alkalmazással vezérelhető klíma, intelligens ajtónyitó rendszer és a tetőre szerelt tájékoztató panel is található. Utóbbi azért került a járműre, hogy a fuvarra váró utasok könnyebben azonosíthassák az értük jövő taxit.

A közlemény alapján a Baidu önvezető rendszere már 12 milliónyi tesztkilométeren van túl, amihez minden nap újabb 40 ezer adódik, ami elegendő lenne egy teljes körre az Egyenlítő mentén. A kínai Google-ként is emlegetett technológiai óriásvállalat múlt hónapban kezdte meg Pekingben a vezető nélküli taxik éles bevetését, de azóta már több más kínai nagyvárosban is megindult a futurisztikus személyszállítás. A cél, hogy a jövőre Pekingben rendezendő téli olimpiára már egy kiforrott szolgáltatást élvezhessenek az országba látogatók – olvasható a kiadott tájékoztatóban.

Cash/fotó:medium.com