Akkuk helyett hidrogéntartályok

 

Az Opel az elektromobilitás jövőjét továbbra is elsősorban az akkumulátoros elektromos technológiában látja, a cég az üzemanyagcellás hajtásláncok területén szerzett több mint 20 éves tapasztalatát nem hagyja kárba veszni. Ezen törekvések eredménye a bemutatott Opel Vivaro-e HYDROGEN, amely a német márka hagyományos, és már tisztán elektromos változatban is megvásárolható népszerű furgonjának hidrogénes kiadása.

Az üzemanyagcellás Vivaro megépítéséhez az Opel kiszerelte az elektromos változat akkucsomagját, s a helyére 3 darab 700 bar nyomású hidrogéntartályt helyezett el. Ezek mindössze három perc alatt feltölthetők egy hidrogéntöltő-állomáson, és teli állapotban több mint 400 kilométernyi hatótávolságot adnak az autónak a WLTP szerint. Ez körülbelül 100 kilométerrel több, mint amit a villanyos Vivaro-e kínál a nagyobbik, 75 kWh-s akkucsomagjával. A villanymotor ugyanaz a 100 kW-os szerkezet.

Az üzemanyagcellás Vivaro-e mindenféle szerkezeti modifikáció nélkül megépíthető, így megmaradt az 5,3-6,1 köbméteres raktér, sőt, a teherbírás még növekedett is. Az autó a 4,95 méter hosszú M, és 5,3 méteres L változatokban lesz rendelhető, azaz a legrövidebb, S kialakítás nem készül hidrogéntartályokkal.

A 45 kW teljesítményű üzemanyagcellás rendszer elegendő energiát biztosít a folyamatos autópályás vezetéshez, de a dinamikusabb szituációkban az első ülések alá épített 10,5 kWh-s akkucsomag is besegít. Ez az aksi egyébként külső forrásból is tölthető, és 50 km károsanyag-kibocsátásmentes utazást tesz lehetővé – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.

A Vivaro-E HYDROGEN gyártása az Opel Special Vehicles által történik Rüsselsheimben, és a flottás ügyfelek 2021 őszén vehetik át az első darabokat. Habár a sajtóanyag erre nem tér ki, Michael Lohscheller vezérigazgató korábban azt mondta, hogy évente körülbelül 1000 darab épül a járműből, tehát az Opel egy viszonylag kis szériában kísérletezik a hidrogénes technológiával.

Cash/fotó:autonews.com