A Renault és a Dacia is támogatja

 

A Spiegel értesülése szerint a Volvo után a Renault és a Dacia is 180 km/órában maximálná minden új gyártású autója végsebességét. Az indoklás szerint a sebességhatároló beszerelésével csökkenteni lehetne a halálos kimenetelű közúti balesetek számát.

A közlekedésbiztonság globális szakértőjeként a Volvo Cars felhívja a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire. 2020 tavaszától gyártott autóiban 180 km/órában korlátozza azok végsebességét, olvasható a cég közleményében. A svédek a végsebesség korlátozásán túl azt is vizsgálják, hogy az intelligens sebesség-szabályozás és a virtuális kerítés (geofencing) technológia segítségével a jövőben hogyan tudná automatikusan csökkenteni a járművek sebességét kórházak és iskolák közelében.

„Párbeszédet kívánunk kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek az autóvezetők magatartását megváltoztatva veszik fel a harcot az olyan jelenségekkel, mint a gyorshajtás, az ittas vezetés vagy a figyelemelterelés. Nem rendelkezünk határozott válasszal erre a kérdésre, de úgy véljük, ideje, hogy vezető szerepet vállaljunk a vitában, és úttörőként lépjünk fel” – nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

A Spiegel úgy tudja, hogy Renault főnöke, Luca de Meo egy múlt heti párizsi találkozón a részvényeseknek azt mondta, hogy a legtöbb végzetes balesetnek a gyorshajtás a fő oka. A francia gyártó a Volvóhoz hasonlóan ezért 180 km/órában akarja maximalizálni a Renault logóját viselő autók végsebességét, és ennek érdekében bevezeti az úgynevezett Safety Coach rendszert. Ez figyelni fogja a közúti sebességkorlátozásokat és az útviszonyokat, és ennek megfelelően állítja majd be a kocsi sebességet – olvasható az alapjarat.hu oldalán.

Az persze igaz, hogy kevés hely van a világon, ahol mondjuk 140 km/óra fölött lehet menni anélkül, hogy megszegnénk a törvényt, a kivételek közé pl. a német autópályák egyes szakaszai tartoznak, de valljuk be őszintén, nagyon kevés új Renault-t vásárló sofőr megy el a német autópályára azért, hogy végsebesség-tesztet végezzen. A Spiegel értesülései szerint a Dacia is ugyanezt a Safety Coach rendszert fogja bevezetni az autóiban.

Egyelőre nem tudni, hogy a Renault és a Dacia mikor kezdi el leszállítani az elektronikus sebességkorlátozóval felszerelt autókat. Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni a másik oldalon álló tuningcégekről, akik értenek a szoftveres módosításokhoz, a Volvo sebességkorlátozója könnyen áthidalható, vélhetően a Renault új technikai funkciója is kijátszható lesz.

Cash/fotó: Facebook