A Dacia is követi az európai trendet

 

A Renault is felhagy az új dízelmotorok fejlesztésével, helyette inkább az elektromos hajtásláncokra fordítja a központi költségvetéséből leválasztott pénzügyi erőforrásait, amelyet amúgy a kutatás-fejlesztésre tett félre.

A dízelek halálos ítéletét jelentette a Volkswagen Csoport botránya, egyébként egy modern gázolajos akár tisztább is lehet, mint egy benzinmotor, de az elektromos autózás beköszöntével ez egyre kevesebb vásárlót érdekel, vagyis a megmentésükre egyre kisebb az esély.

Számos autógyártó döntött úgy az utóbbi időben, hogy lemond a dízelmotorokról (pl. a Lexus, a Mitsubishi, a Nissan, a Volvo, az Audi és a Hyundai is így tett), legutóbb a Renault csatlakozott az egyre népesebb táborhoz. A francia vállalat vezérigazgatója, Luca de Meo a cég részvényeseinek elmondta: a továbbiakban a márka nem fektet pénzt az új dízelmotorok fejlesztésébe. Az autógyártó felsőbb vezetése azonban jelezte, hogy a meglévő dCi-ket úgy alakítják át, hogy azok megfeleljenek a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak – osztotta meg információit az alapjarat.hu. Hogy ez azt jelenti-e, hogy a Renault-dízelek az Euro 7-es korszakban már nem fognak létezni, azt még nem lehet tudni. Látva azonban, hogy Európában a hibrid és elektromos autók iránti kereslet meghaladja a dízelekét, nem lenne meglepő, ha a dízel Renault modellek 2025-re eltűnnének az újautó-piacról.

Ami biztos, hogy a Renault már megkezdte a dízelmotorok kivezetését, a vállalat néhány modellje már nem kapható ilyen motorral. Még a Dacia, a Renault olcsó márkája is átállt a dízelmentes kínálatra az európai piacon a legújabb generációs autóinál – olvasható a híranyagban.

Cash/fotó: Facebook