Vadonatúj BAYON crossover

Offenbach, 2021. március 2. – A Hyundai Motor a mai napon bemutatta a kifejezetten európai piacai számára tervezett, vadonatúj Hyundai BAYON crossovert. A városi szabadidőjármű (B-SUV) formátumú BAYON a Hyundai folyamatosan bővülő szabadidőjármű kínálatának legújabb, legkisebb tagja.

A BAYON letisztult, tágas és világos utastérrel rendelkezik. Ennek kialakítása során a tervezők elsősorban az elöl és hátul utazók maximális kényelmére, valamint a lehető legtágasabb csomagtartó kialakítására törekedtek. A belső teret meghatározza a digitális és online technológia, így a 10,25 colos digitális műszeregység, a 10,25 colos audio-video navigációs képernyő vagy a 8 colos audio kijelző. Az első lábtérben, az ajtónyílásokban, az első kilincseknél, valamint a padlókonzol alatti tárolórekeszben LED-es hangulatvilágítás teremt kellemes környezetet. A felhasználók választhatnak a 10,25 colos AVN kijelző és a 8 colos audio kijelző között. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást kínál. Az első üléssoron kettő, hátul pedig egy harmadik USB aljzat szolgál az utasok hordozható elektronikus készülékeinek töltésére. Az egyik első csatlakozó egyben adatátvitelre is alkalmas, azon keresztül a fedélzeti infotainment rendszerhez csatlakoztatható a telefon. Az infotainment csomagot prémium Bose audiorendszer teszi teljessé, felső kategóriás zenei élményt kínálva az utasoknak.

411 literes csomagtartójával a BAYON kompakt méreteire rácáfolva különösen sok tárolóhelyet kínál. Mindezeknek köszönhetően a BAYON kiemelkedően tágas és praktikus. Tovább javítja a modell használati értékét az intelligens csomagtértakaró, amely a hátsó ülés háttámlája mentén elhúzva fedi el a csomagtartó tartalmát.

A BAYON 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm (17 colos keréktárcsák esetén 1500 mm) magas, így tökéletes egyensúlyt teremt a kompakt méretek és a praktikus használhatóság között. A tengelytáv 2580 mm. Még kényelmesebbé teszi az utazást a kiváló lábtér: elöl 1072, hátul 882 mm áll az utasok rendelkezésére.

Ahogy egy szabadidőjárműtől elvárható, a BAYON a B-szegmens átlagát messze meghaladó, 183 mm-es szabad hasmagasságot kínál (17 colos kerekekkel).

A BAYON a Hyundai többi szabadidőjárművéhez hasonlóan biztonságos és robusztus konstrukció, és ennek megfelelően a legmagasabb szintű utasvédelmet nyújtja. A BAYON emellett a Hyundai SmartSense biztonsági funkciók széles körét kínálja. Ezek jelentős része az alapfelszerelés részét képezi.

A BAYON kiemelkedően takarékos üzemének és igen versenyképes CO2-kibocsátásának záloga a modernizált Kappa motorcsalád. A méretcsökkentett T-GDi közvetlen befecskendezéses turbómotor optimális hatásfokot nyújt, a Hyundai különleges 48 voltos mild hibrid technológiájával (48V) és intelligens manuális sebességváltójával (iMT) kombinálva pedig még takarékosabban közlekedhetünk. Ilyenkor a jármű szabadonfutó üzemben halad, amivel csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Ezt két különböző szinten valósítja meg az iMT: az egyik esetben a motor alapjáraton üzemel, a másikban viszont teljesen leáll. Amint a vezető megérinti a fék- vagy gázpedált, a motor késlekedés nélkül újraindul, és a leállításkor aktív sebességfokozatban működik tovább. Ez kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez, változatlan teljesítmény mellett.

A BAYON a Hyundai különleges, fokozatmentesen változó szelepösszenyitás (CVVD) technológiáját alkalmazza, amely a pillanatnyi menetviszonyok függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának időtartamát. A megoldás növeli a motor teljesítményét, valamint csökkenti annak üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, így a környezetet is kíméli.

A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 48 voltos mild hibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Ehhez az erőforráshoz hatfokozatú intelligens manuális (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) sebességváltó tartozik.

Az 1.0 T-GDi motor 100 lóerős kivitele 48V mild hibrid technológia nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi (6MT) vagy 7DCT sebességváltóval társítva.

Az 1.0 T-GDi benzinmotor háromféle választható üzemmódot – Öko, Normál és Sport – kínál, amelyek a menetkörülményektől függően eltérő gáz- és kormányreakciókat biztosítanak. Az üzemmód-választás mild hibrid rendszerrel és anélkül egyaránt elérhető.

A motorkínálatot az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor teszi teljessé.

Forrás: Hyundai Motor Europe