Szigorúan szankcionálják az illegális taxisokat – Moszkvában

Évtizedek óta gondot jelentenek hazánkban a taxishiénák. Rontják a becsületes fuvarozók üzleteiket, hírüket. Rendszeresek a konfliktusok a különböző érdekeltségi körök között. Nem ritkák a tettlegességig elfajuló viták. Úgy tűnik a probléma orvosolható, csak a politikai akarat és szándék hiányzik. Moszkvában az elmúlt évben 2852 engedély nélküli fuvarozó járművét foglalták le a hatóságok.

Mintegy 7 és fél ezer illegális taxizással kapcsolatos jogsértést rögzítettek az orosz hatóságok az elmúlt esztendőben. 2852 engedély nélküli fuvarozó járművét foglalták le Moszkvában, ami 130 százalékkal több, mint 2019-ben – írja az autonews.ru orosz autós szakportál.

Az orosz közlekedési hatóság közleménye szerint: az illegális taxisok orvosi és műszaki engedélyek nélkül dolgoznak. Az sem ritka, hogy még érvényes jogosítványuk sincs. A statisztikák szerint az illegális taxisofőrök nagyobb számban kerülnek baleseti helyzetbe, veszélyeztetve az utasokat. Az illegális taxizás során bekövetkezett sérülésekért pedig senki nem vállal felelősséget. A biztosító nem fizet.

A Közlekedési Minisztérium kérte a fővárosiakat, hogy csak a legális taxiszolgáltatásokat vegyék igénybe. Az engedéllyel rendelkező személyszállítók autói könnyen felismerhetőek: sárga vagy fehér színűek. A járműveknek narancssárga TAXI lámpája van, oldalukon a közismertek fekete kockasor-motívummal. A műszerfal jobb oldalán pedig ott találhatóak az információk a sofőrről – olvasható az autoszektor.hu portálon.

Moszkvában az utasok és a poggyász engedély nélküli szállítása esetén a bírság 5000 rubel, azaz kb. 20 ezer forint. Akit illegális taxizáson érnek, annak járművét a közlekedési hatóság telephelyére szállítják, ahonnan csak a büntetés megfizetése esetén viheti el a tulajdonos.

A tavalyi évben egyébként Moszkvában 1667 taxis baleset következett be, ami 2019-hez képest 11,2 százalékkal kevesebb. Ezek során 1956 ember sérült meg, ami 14,8 százalékos csökkenést mutat az egy évvel korábbi adathoz viszonyítva. Ugyanakkor a balesetek halálos áldozatainak száma 20 százalékkal nőtt. Míg 2019-ben 50 ember halt meg taxisbalesetben, addig 2020-ban már 60 ember veszítette életét tragikus körülmények között.

Amennyiben a magyar hatóságok is szigorúbban lépnének fel az engedély nélküli fuvarozókkal, úgy annak meglenne a hatása mind a közlekedésbiztonságra, mind a közbiztonságra, de a gazdaság is tovább fehéredne.

Cash/fotó: autonews.ru