Múzeumban található az egyetlen példány

A stuttgarti Porsche Múzeumban található a világ egyetlen páncélozott Porsche 911 Carrera autója. A megrendelésre készített prototípusból nem lett sorozatgyártás, mert az átalakítás oly mértékben megnövelte a költségeit, hogy az már nem tette nyereségessé az előállítását. A védelmi képessége biztatóan alakult, de mint mindenről, erről is a piac döntött.

Valljuk be őszintén, ha páncélozott. golyóálló gépkocsira kellene gondolnunk, sokkal korábban jutna eszünkbe egy átalakított terepjáró, felsőkategóriás luxuslimuzin vagy mikrobusz jellegű furgon semmint egy Porsche 911 Carrera. Feltehetően ez a hihetetlen ötlet vezérelte azt a mindmáig egyetlen megrendelőt is, aki bekopogtatott a gyártókhoz ezzel a különleges elképzeléssel.

Az ajtót nem lehet feltörni

A gyár vezetése látott benne fantáziát és piacot, így a tervezők neki is láttak a megvalósításnak. A golyóálló 911-eshez az 1997-ben megjelent új Carrera modellt vették alapul, amely kívülről nem is tér el egy korabeli hasonló példánytól hacsak, a szitakötő-türkizkék fényezésével nem. A páncélozást Dyneema nevű kompozit anyaggal oldották meg, amely tizenötször erősebb, mint az acél, miközben közel azonos súlyú. A kocsi tömegén igazán a húszmilliméteres, erősített szélvédők dobtak sokat, az ajtókat kinyitva érezni igazán, hogy jelentősen nőtt a jármű tömege. A kocsi súlya 2722 kilogramm lett, szemben egy normál utcai változat 1317 kilójával. A Porsche vezetőjének nem kellett lemondania a kényelmi funkciókról, de a 911 Carrera dinamikája jóval szerényebb lett, miközben a 3,4 literes, 300 lóerős hathengeres bokszermotor maradt a széria.

Csak a nagyobb kaliberű fegyverrel lőhető át a 20 mm-es ablak

A Porsche tesztelte is a golyóálló funkciókat 9 mm-es pisztoly lövedékre, és 44-es kaliberű Magnumra. Bár az eredményei pozitívak voltak, a modellt – amit a 90-es végén gyártottak le – végül nem adták át a megrendelőnek. Az egyedülálló példány jelenleg is a stuttgarti Porsche Múzeumban látható.

 

Cash/fotó: Porsche Múzeum