Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kvi4ucrp’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Ezekben a hónapokban jár le az 5 évre érvényes Tevékenységi Engedélye azoknak, akik 5 éve, rögtön a rendelet megjelenése után váltották ki. Mint már többször írtunk róla, az engedély meghosszabbításához adóigazolások, közkeletű néven „nullás papírok” szükségesek.

Igazolnunk kell, hogy nincs tartozásunk a NAV-nál (adók és járulékok), a fővárosnál, ill. vidéken az illetékes önkormányzatoknál (iparűzési adó), továbbá Budapestieknek a kerületnél is (ingatlanadó, kommunális adó, stb.).

Sokan az igazolások megkérésénél tapasztalják, hogy a hivatal azt tartozás miatt elutasítja.

De hát nekem nem szólt senki! – háborodnak fel. – Nem küldtek semmiféle értesítőt!

Az adóhatóság valójában küld értesítőt minden évben. De adószámla-egyenlegéről csak az kap értesítést, akinek 5000 forintnál több tartozása vagy 1000 forintnál több túlfizetése van. És míg ötszázezren postán kapják az adószámla-kivonatot, addig az elektronikus tárhelyére kapja a folyószámlájával összefüggő tájékoztatót az, akinek van ügyfélkapu-regisztrációja. Márpedig a vállalkozók mind kötelezettek elektronikus ügyintézésre. Minden, a tárhelyre érkező üzenetről e-mail-értesítés érkezik a regisztrációkor megadott címre. Szóval megjött az az értesítés, csak sok vállalkozó félvállról veszi a tárhelyére érkező dokumentumokat.

Az adószámlák egyébként bármikor, naprakészen ellenőrizhetők, nem kell megvárni a NAV értesítését. Célszerű ezt minden esetben megtenni az adóigazolás lekérése előtt.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kvi4x3b0′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Ha tartozás van, ügyfélkapus hozzáféréssel akár online bankkártyás fizetéssel is rendezhető az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásból, de fizethető átutalással, csekken vagy a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával. Átutaláskor a közlemény rovatban mindenkor fel kell tüntetni az adószámot, vagy az adóazonosító jelet. A befizetéseket általában 2-3 napon belül jóváírják, kivéve a csekkes fizetést – ott a postai ügyintézés azt néhány nappal meghosszabítja.

Azt is vegyük figyelembe, hogy bár az átutalás ma már néhány másodpercen belül beérkezik a címzett – esetünkben az adóhatóság – számlájára, annak leválogatása, és az adózó egyéni adószámlájára való beérkezése 2-3 napot is igénybe vehet.

Abban az esetben, ha az adószámla egyes adónemein tartozás, másokon túlfizetés mutatkozik, az átvezetést a 2117-es számú “Átvezetési és kiutalási kérelem az adószámlán mutatkozó túlfizetéshez” nyomtatványon lehet kérni. Aki nem boldogul vele, kérje könyvelője segítségét.

-oli-

 
[/av_textblock]