Nagyon kilóg a sorból a Dacia

 

Az uniós autópiac összeszűkült az idén, ennek ellenére több márka is növelni tudta az eladásait.

Bár augusztusban nőttek az újautó-eladások az Európai Unió országaiban, a nyolchavi adatok közel 12 százalékos visszaesésről tanúskodnak – tudta meg a napi.hu

Az év első nyolc hónapjában az uniós autóeladások 11,9 százalékkal estek vissza éves viszonyításban. Olaszországban 18,4, Franciaországban 13,8, Németországban 9,8 és Spanyolországban 9,4 százalékkal. Magyarországon ebben az időszakban 1,2 százalékos csökkenést mértek 2021 első nyolc hónapjához képest.

Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) nyolchavi adataiból kiderül az is, hogy mely márkák tudtak a piac zsugorodása ellenére többletet elérni.

Kivételek az uniós autópiacon
Márka Eladott autók száma 2022 január-augusztus (db) Változás éves alapon (%)
Alpine 1 796 +64,6
Dacia 284 241 +14,6
DS 29 188 +12,7
Kia 295 732 +10,9
Honda 27 262 +10,0
Porsche 39 658 +9,7
Alfa Romeo 16 510 +7,5
Hyundai 284 051 +1,5
Toyota 418 417 +0,7
Forrás: Acea

 

A volumenmárkák közül legjobb eredményt a Dacia érte el, majdnem 15 százalékkal növelte az eladásait, de a Kia és a Honda is jól szerepelt.

napi.hu kép: illusztráció