Nem kell kábel, és a taxiállomások lehetnek a töltőpontok

 

A vezeték nélküli elektromosautó-töltési megoldások fejlődését világszerte nagy figyelem kíséri, és számos olyan kísérleti projekt indult el, amely során a várakozó taxik számára kialakított taxiállásokon létesítettek ilyen töltőpontokat. Hasonló projekt indul most Ausztriában is, azzal a különbséggel, hogy ezúttal nem egy induktív töltési technológiáról van szó, számol be a fejlesztésről a villanyautosok.hu .

Az eTaxi Austria projektben a bécsi Simmering erőmű területén létrehozott három töltőálláson az Easelink Matrix Charging töltőberendezését tesztelik speciálisan átalakított Hyundai IONIQ 5 és VW ID.4 típusú villanyautókkal.

 

A töltőpadok az aszfaltba vannak építve, a töltés automatikusan elindul azt követően, hogy az autó fölé gurult, és leengedte az áramfogadó csatlakozóját – itt tehát szükség van fizikai kapcsolatra a töltő és a fogadó között.

A Matrix Charging töltőpadok a Wien Energie terheléskezelő rendszeréhez csatlakoznak, amely fenntartja a szükséges töltési teljesítményt a taxiállásokon. A demonstrációs helyszín betekintést nyújt az automatizált töltésbe és a különféle terheléskezelési forgatókönyvekbe, amelyek felmerülhetnek az elektromos taxizás közben. A projekt a mostani tapasztalatokra építve hamarosan bővülni fog, több mint 10 helyszínen Bécsben és Graz-ban 60-nál is több elektromos jármű vesz majd részt benne.

A berendezés jelenleg 11 kW-os teljesítménnyel képes tölteni az autókat 99%-os hatékonysággal, de idővel ezt is duplázni szeretnék. A projekt várhatóan 2024 közepéig fog futni, és amennyiben a technológia sikeresen teljesíti a tesztet, kereskedelmi forgalomba is kerülhet olyan formában, hogy felszerelhető legyen bármilyen típusú villanyautóra.

Forrás: villanyautosok.hu