Hosszabb, tágasabb, komfortosabb

 

A KIA további tervei között szerepelt olyan vállalkozói csoportok speciális járműigényeinek figyelembevétele, amelyet a jelenlegi tömeggyártás figyelmen kívül hagy. Ennek egyik megvalósuló példánya a most bemutatott Niro Plus.

A dél-koreai gyártó előlépett legelső, úgynevezett purpose-built, azaz kifejezetten egy bizonyos célra, feladatra épített járművével (PBV) a Kia Niroval, mely nem más, mint az első generációs Niro EV személyszállításra kialakított változata.

A Kia Niro Plus annak a stratégiának az első terméke, amely során a Kia a hagyományos autógyártás keretein túl igyekszik támogatni a különböző igényeket. A vállalat 2030-ra piacvezető kíván lenni a PBV-k globális piacán, s ennek eléréséhez egy dedikált padlólemezen vezeti majd be kínálatába a különböző méretű és formájú, speciális igényekre szabott járműveket.

A Niro Plus 10 mm-t vett magára hosszban, és 80-at magasságban az első generációs, tetősín nélküli Niróhoz képest, ezáltal megnőtt az utastér helykínálata. A modellt két változatban fogja árulni a vállalat: az általános verzió magánszemélyeknek készül, akik rekreációs vagy üzleti célból, például utazásmegosztáshoz használnák a járművet. Ez a változat Dél-Koreán kívül is megjelenik az év második felében, hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos hajtással.

A másik verzió kifejezetten taxizásra készül, de csak a koreai taxiszolgáltatók számára lesz elérhető. A taximodellbe többfunkciós kijelzőt integrált a Kia, amely nagymértékben javítja a sofőr kényelmét és biztonságát, mivel nincs szükség több eszközre és képernyőre.

A kijelzőn minden olyan információ megtalálható, amely a taxisofőrök munkavégzését segíti, beleértve a navigációt, taxiórát, a digitális tachográfot és a hangfelismerést. A rendszerbe adatokat táplálnak a releváns látnivalókról és a közeli elektromos töltőállomások elhelyezkedéséről is. A Kia azt tervezi, hogy a helyi és országos vállalkozásokkal együttműködve kínál OTA (Over-the-Air) frissítéseket és szolgáltatásokat.

A taxiban az ülések, és az ajtók kárpitozását is vékonyabbra cserélték. Az utasok biztonsága érdekében fényvisszaverő elemeket szereltek az ajtókra, és kapaszkodókkal is ellátták az utasteret, amelyek az általános modellhez is elérhetők lesznek – derül ki a gyártó tájékoztatójából.

Forrás: KIA