Hajlandó 19 millió dollárt fizetni

Az Uber beleegyezett abba, hogy fizessen egy 26 millió ausztrál dollár ($ 19 millió) bírságot, amiért több területen is félrevezette utasait – jelentette be az ausztráliai fogyasztóvédelmi hatóság.

Az Uber B.V, a San Francisco-i székhelyű Uber Technologies Inc. holland leányvállalata elismerte, hogy megsértette az ausztrál fogyasztóvédelmi törvényt azzal, hogy hamis vagy félrevezető állításokat tett az alkalmazásában, az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság nyilatkozata szerint – számol be a döntésről a yahoo.com.

Az első bűncselekmény egy ingyenes lemondási szabályzatból ered, amely lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy díjmentesen lemondja a foglalást, legfeljebb öt perccel azután, hogy a vezető elfogadta az utazást.

Legalább 2017 decembere és 2021 szeptembere között több mint 2 millió ausztrál ügyfelet figyelmeztettek, akik megpróbáltak lemondani az ötperces időszakon belül: „Előfordulhat, hogy kis díjat számítanak fel, mivel a sofőrje már úton van.”

„Az Uber elismeri, hogy éveken át félrevezette az ausztrál felhasználókat, és néhányuk úgy dönthetett, hogy nem törli az utazást, miután megkapta a lemondási figyelmeztetést” – mondta Gina Cass-Gottlieb, a Bizottság elnöke.

Az Uber közleménye szerint szinte minden utas úgy döntött, hogy a figyelmeztetések ellenére lemondja utazását.

A második bűncselekmény az alkalmazás által a Sydney-i ügyfeleknek 2018 júniusa és 2020 augusztusa között biztosított becsült taxidíjakhoz kapcsolódik, amikor a taxizási lehetőséget elhagyták.

A viteldíj-tartományok kiszámításához használt algoritmus felduzzasztotta a taxi ajánlatát. A tényleges taxi viteldíj szinte mindig olcsóbb volt, mint az Uber legalacsonyabb ajánlata. Az Uber nem biztosította, hogy az algoritmus pontos legyen.

Az Uber bocsánatot kért, amiért a taxi viteldíjárak becslése „magasabb volt, mint kellett volna”.

Az Uber közölte, hogy együttműködik a bizottsággal, és a nyomozók által felvetett aggályok alapján módosította a platformját.

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy folyamatosan emeljük a lécet – magunknak, az iparágunknak, és ami a legfontosabb, azoknak az embereknek, akik igénybe veszik a szolgáltatásainkat” – nyilatkozta az Uber.

Cash/fotó: Google