Párizs és London után Koppenhága
A dán fővárosban kettő páneurópai projekt jóvoltából összesen száz hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai taxi állt forgalomba. Ezzel a projektek egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy bizonyítsák, a hidrogén életképes alternatívát jelent a közlekedésben – olvasható az autopro.hu hírei között.
Az üzemanyagcellás taxikat egy új hidrogénkút fogja kiszolgálni, amiből kizárólag zöld, azaz megújuló energiaforrások segítségével előállított hidrogént tankolhatnak.
A Driver taxitársaság flottájának részét képező járművek szállítása kettő projekt, a hidrogénüzemű európai taxik útra helyezését célul tűző ZEFER, valamint egy európai hidrogéntöltő-hálózat kiépítését célzó H2ME keretein belül történt. Mindkettő projekt a hidrogén üzemanyagcellás technológia versenyképességét kívánja demonstrálni.
Koppenhága a harmadik főváros, ahol a ZEFER projekt hidrogénhajtású autók forgalomba állítását segítette. Párizs hatvan taxival gyarapodott, míg Londonban ötven járművet egy fuvarmegosztó cég, további tízet pedig a rendőrség vett használatba.
A kettő nagyvárosban üzemeltetett hidrogén üzemanyagcellás autók eddig több mint hétmillió kilométert tettek meg komolyabb meghibásodások nélkül.
„A járművek teljesítménye magas értékelést kapott a sofőröktől és a flottaüzemeltetőktől, ezenkívül közvetlenül a hidrogénes hajtáslánccal kapcsolatban kevés meghibásodás és probléma merült fel” – írja közleményében a ZEFER.
Cash/fotó: ZEFER