Sikeres negyedévet zárt a Volkswagen-csoport

 

A Volkswagen-csoport az első negyedévben sikeresen folytatta világszintű elektromos offenzíváját és a tisztán elektromos járművek kiszállítási eredményét az előző év hasonló időszakához képest 65 százalékkal múlta felül. A félvezetők és kábelkorbácsok piacán tapasztalt ellátási nehézségek ellenére március végéig 99.100 tisztán elektromos járművet vehettek át a konszern ügyfelei, amely jelentős bővülés a korábbi év első negyedévében elért 60 000 darabhoz képest. A legnagyobb növekedést a vállalat Kínában érte el, ahol 28.000 ügyfél döntött a konszern márkáinak valamelyik tisztán elektromos modellje mellett. Ez több, mint négyszer annyi, mint az ezt megelőző év első negyedévének eredménye – írja tájékoztatójában a Volkswagen-csoport.

A régiók szerinti kiszállításokat vizsgálva Európában az év első három hónapjában 58.400 tisztán elektromos járművet vehettek át az ügyfelek (59 százalékos részesedés), amellyel egyértelműen az első helyen áll a kontinens. Az Amerikai Egyesült Államokban 7.900 kiszállítást teljesített a vállalat, ez a konszern által átadott, tisztán elektromos járművek 8 százalékát jelenti. Kínában március végéig 28.800 BEV modellt adtak át az ügyfeleknek, amely több, mint négyszerese a 2021. első negyedévben elért eredménynek. A konszern világszintű, tisztán elektromos modellekre vonatkozó kiszállításain belül ez 29 százalékos arányt képvisel.

Hildegard Wortmann, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja: „Tisztán elektromos járműveink iránt világszerte igen magas a kereslet, ennek megfelelően a megrendelési listánk is tele van. Az átadott tisztán elektromos járművek száma a jelenlegi ellátási nehézségek nélkül még látványosabb bővülést mutatna. Az év többi részében arra számítunk, hogy a további, hasonlóan vonzó modellek érkezése és a félvezetők piacán tapasztalható helyzet javulása újabb lendületet biztosít számunkra. A teljes évre vonatkozóan továbbra is azzal kalkulálunk, hogy a tisztán elektromos modellek aránya 7-8 százalék körül alakul.”

A központi szereppel bíró Volkswagen márka március végéig 53.400 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek (54 százalékos arány). Őt követi az Audi márka 24.200 kiszállítással (24 százalékos arány), a Porsche márka 9.500 átadott modellel (10 százalékos arány), a ŠKODA márka 8.800 kiszállítással (9 százalékos arány) és a SEAT/CUPRA márkák, amelyek 2.200 tisztán elektromos járművet adtak át ügyfeleiknek (2 százalékos arány).

Az első három hónapban ez volt az 5 legkeresettebb tisztán elektromos modell:

Kiszállítási eredmények piacok szerint 2022. január-március 2021. január-március Változás (%)
Európa 58,400 43,800 +33.5
Amerikai Egyesült Államok 7,900 6,800 +16.2
Kína 28,800 6,200 +360.5
A világ többi régiója 4,000 3,100 +26.9
Világszerte összesen 99,100 60,000 +65.2

 

Kiszállítási eredmények márkák szerint 2022. január-március 2021. január-március Változás (%)
Márkacsoport – Nagy darabszámú márkák 65,100 36,100 +80.5
     Volkswagen Személyautók 53,400 30,700 +73.7
     ŠKODA 8,800 2,500 +259.7
     SEAT/CUPRA 2,200 2,200 -1.4
     Volkswagen Haszonjárművek 700 700 +7.3
Márkacsoport – Prémium 24,200 14,600 +66.2
     Audi 24,200 14,600 +66.2
     Lamborghini/Bentley  –  –  –
Márkacsoport – Sport 9,500 9,100 +4.4
     Porsche 9,500 9,100 +4.4
TRATON 200 200 +7.0
     MAN 200 200 +7.0
     Scania  –  –  –
     Navistar  –  –  –
Volkswagen-csoport összesen 99,100 60,000 +65.2

Forrás: Volkswagen-csoport