Sikeres negyedévet zárt a Volkswagen-csoport
A Volkswagen-csoport az első negyedévben sikeresen folytatta világszintű elektromos offenzíváját és a tisztán elektromos járművek kiszállítási eredményét az előző év hasonló időszakához képest 65 százalékkal múlta felül. A félvezetők és kábelkorbácsok piacán tapasztalt ellátási nehézségek ellenére március végéig 99.100 tisztán elektromos járművet vehettek át a konszern ügyfelei, amely jelentős bővülés a korábbi év első negyedévében elért 60 000 darabhoz képest. A legnagyobb növekedést a vállalat Kínában érte el, ahol 28.000 ügyfél döntött a konszern márkáinak valamelyik tisztán elektromos modellje mellett. Ez több, mint négyszer annyi, mint az ezt megelőző év első negyedévének eredménye – írja tájékoztatójában a Volkswagen-csoport.
A régiók szerinti kiszállításokat vizsgálva Európában az év első három hónapjában 58.400 tisztán elektromos járművet vehettek át az ügyfelek (59 százalékos részesedés), amellyel egyértelműen az első helyen áll a kontinens. Az Amerikai Egyesült Államokban 7.900 kiszállítást teljesített a vállalat, ez a konszern által átadott, tisztán elektromos járművek 8 százalékát jelenti. Kínában március végéig 28.800 BEV modellt adtak át az ügyfeleknek, amely több, mint négyszerese a 2021. első negyedévben elért eredménynek. A konszern világszintű, tisztán elektromos modellekre vonatkozó kiszállításain belül ez 29 százalékos arányt képvisel.
Hildegard Wortmann, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja: „Tisztán elektromos járműveink iránt világszerte igen magas a kereslet, ennek megfelelően a megrendelési listánk is tele van. Az átadott tisztán elektromos járművek száma a jelenlegi ellátási nehézségek nélkül még látványosabb bővülést mutatna. Az év többi részében arra számítunk, hogy a további, hasonlóan vonzó modellek érkezése és a félvezetők piacán tapasztalható helyzet javulása újabb lendületet biztosít számunkra. A teljes évre vonatkozóan továbbra is azzal kalkulálunk, hogy a tisztán elektromos modellek aránya 7-8 százalék körül alakul.”
A központi szereppel bíró Volkswagen márka március végéig 53.400 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek (54 százalékos arány). Őt követi az Audi márka 24.200 kiszállítással (24 százalékos arány), a Porsche márka 9.500 átadott modellel (10 százalékos arány), a ŠKODA márka 8.800 kiszállítással (9 százalékos arány) és a SEAT/CUPRA márkák, amelyek 2.200 tisztán elektromos járművet adtak át ügyfeleiknek (2 százalékos arány).
Az első három hónapban ez volt az 5 legkeresettebb tisztán elektromos modell:
Kiszállítási eredmények piacok szerint | 2022. január-március | 2021. január-március | Változás (%) |
Európa | 58,400 | 43,800 | +33.5 |
Amerikai Egyesült Államok | 7,900 | 6,800 | +16.2 |
Kína | 28,800 | 6,200 | +360.5 |
A világ többi régiója | 4,000 | 3,100 | +26.9 |
Világszerte összesen | 99,100 | 60,000 | +65.2 |
Kiszállítási eredmények márkák szerint | 2022. január-március | 2021. január-március | Változás (%) |
Márkacsoport – Nagy darabszámú márkák | 65,100 | 36,100 | +80.5 |
Volkswagen Személyautók | 53,400 | 30,700 | +73.7 |
ŠKODA | 8,800 | 2,500 | +259.7 |
SEAT/CUPRA | 2,200 | 2,200 | -1.4 |
Volkswagen Haszonjárművek | 700 | 700 | +7.3 |
Márkacsoport – Prémium | 24,200 | 14,600 | +66.2 |
Audi | 24,200 | 14,600 | +66.2 |
Lamborghini/Bentley | – | – | – |
Márkacsoport – Sport | 9,500 | 9,100 | +4.4 |
Porsche | 9,500 | 9,100 | +4.4 |
TRATON | 200 | 200 | +7.0 |
MAN | 200 | 200 | +7.0 |
Scania | – | – | – |
Navistar | – | – | – |
Volkswagen-csoport összesen | 99,100 | 60,000 | +65.2 |
Forrás: Volkswagen-csoport