[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l20qmuu3′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Koncepcióból valóság
A Mercedes-Benz EQXX először, mint koncepció látott napvilágot, ma már valóság, sőt a közelmúltban egy teszten átlépte az 1000 km-t egyetlen töltéssel, és nem is használt fel minden energiát – tudatja közleményében a gyártó.
Az elektromos autókkal szembeni egyik meghatározó ellenérv az alacsony hatótávolsága, ami korántsem tökéletes töltőhálózat valamint időigényes „tankolás” miatt veszít respektjéből még a környezettudatos vásárlók körében is.
A stuttgartiak most megmutatták, hogy tényleg képes az autójuk 1000 km megtételére. Pontosan 1008 km-t autóztak az EQXX-szel a németországi Sindelfingentől a franciaországi Cassis városáig. Menet közben átszelték az Alpok hegyláncait, és a Mercedes állítása szerint még mindig volt 140 km megtételére elegendő energiatartalék a kocsiban. Az országokon átívelő út 11,5 óráig tartott, menet közben pedig 8,7 kWh/100 km-es fogyasztást produkált az autó.
A Mercedes szerint a négy számjegyű hatótáv azonban csak a kezdet. „További növelések lesznek a visszaesés előtt, ami akkor történik meg, ha olyan töltőinfrastruktúra lesz elérhető, mint a benzinkutak esetén” – mondta Markus Schaefer, a márka technológiai vezetője.
[/av_textblock]
[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l20qpc3a’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
A hatótávnövelést vélhetően segítette az EQXX tetején található 117 napelemcella, mely a fő akkupakkot nem tölti, viszont az innen érkező energia elláthatja az infotainment rendszert és a klímát.
Ezek működtetése így nem megy a hatótáv rovására – olvasható a kiadott tájékoztatóban.
Forrás: Mercedes-Benz
[/av_textblock]