Az új SUV hozhatja a terveket

 

 Ritkán lép a színre az olasz márka, ám akkor annak súlya van. Nem tette ezt másképpen most sem: ha a saját szegmensének 1%-át uralja majd az új Alfa Romeo Tonale, már azzal is 25 ezer eladást könyvelhet majd el az olasz gyártó – adja hírül az autoszektor.hu

Noha szerethető termék lett mind az új Giulia, mind a Stelvio, mégsem bizonyultak elégnek ahhoz, hogy az olasz gyárat kihúzzák a gödörből. 2020-ban még 63.300 autót adtak el, míg tavaly már csak 55 ezer példányt értékesítettek világszerte. Jól érezte az Alfa Romeo, hogy szükségük lesz még valamire a sikerhez, úgyhogy csak hamar elkezdtek dolgozni egy kisebb SUV-n is, amit pár hete lepleztek le Tonale néven. Hogy miért pont a kompakt crossover szegmenst célozták meg? Nos, csak Európában 2,5-3 millió eladást számlálnak évente ebben a méretosztályban, úgyhogy az Alfa Romeo is ambiciózus az eladási számok tekintetében.

Alfa Romeo Tonale

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója nyilatkozott az Auto News Europenak, interjújában pedig elmondta, hogy reményeik szerint hamarosan megduplázzák, tehát akár 100 ezer darab fölé emelhetik az évi eladási számot a Tonale segítségével. Hozzátette: „A villanyosított hajtásláncok hiánya költséges volt az Alfa Romeo számára, a bevétel 15%-a ment ezzel kapcsolatos költségekre.

Nem véletlen, hogy a Tonalét már a kezdetektől hibrid hajtáslánccal kínáljuk.” Egészen pontosan egy tölthető hibridről van szó, amit különösen a CO2 szabályokra érzékeny piacokon szeretnének előnyben részesíteni – akár 80%-os eladási részesedéssel – derül ki az anyagból.

Cash/fotó: Alfa Romeo