Átalakítják a pályaudvar előtti terültet

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta és az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a megyeszékhely intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztésére vonatkozó közbeszerzési eljárást, amely magába foglalja Nyíregyháza pályaudvarát is – írja a Magyar Építők.

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette Nyíregyháza vasútállomás intermodális csomópont tervezésének és kivitelezésének I. üteméről szóló ajánlati felhívást. A projekt két részből áll.

A városi területek tervezési és kivitelezési feladatai során − egyebek mellett − új közúti csomópontokat, parkolókat, új helyi és helyközi autóbusz-pályaudvart építenek, rendezik az állomás előtti teret, a tér alatt pedig mélygarázst alakítanak ki, felújítják és bővítik a jelenlegi felvételi épületet, valamint kiépítik az új autóbusz-pályaudvarhoz tartozó vizuális és hangos utastájékoztatást.

A tervezett új helyi és helyközi autóbusz-pályaudvaron 7 kocsiállás a felvételi épülettől északra a Petőfi tér és a vasúti vágányok közötti területen helyezkedik el. A buszpályaudvar külső részén, a vasúti vágányokkal párhuzamosan 3 álláshelyet létesítenek.

A Széchenyi utcánál jelenleg üzemelő Volánbusz-pályaudvart a buszok hosszú idejű tárolása céljából 21 álláshellyel, valamint 12 üzemi személygépjármű parkolóhellyel rendelkező busztárolóként építik át.

A projektben 130 db B+R, 7 db K+R, 2 db mozgáskorlátozott parkolót és 7 db taxiállást alakítanak ki.

Új jelzőlámpás csomópontokat alakítanak ki, a meglévőket átépítik

Az állomás előtti tér alatt egyszintes mélygarázs épül 210 + 3 db férőhellyel. A férőhelyek közül 44 db álláshely elektromos autók töltésére lesz kialakítva. A mélygarázs és a meglévő peronaluljáró között új gyalogos aluljáró épül.

A 3317 jelű 2×2 sávos összekötő út az állomásépület előtti szakaszon részben új nyomvonalon, teljes pályaszerkezet cserével közel 400 méter hosszon átépül. Összesen további közel 670 méter hosszon a beruházással érintett csatlakozó utcák pályaszerkezetét is cserélik.

Körülbelül 640 méter hosszon önálló vonalvezetésű egy- és kétirányú osztott gyalogos és kerékpárutakat alakítanak ki.

A 3317 jelű összekötő út Széchenyi utca és Damjanich utca közötti szakaszán, valamint az Arany János utcán 3 új jelzőlámpás közúti csomópontot létesítenek, és 3 meglévő jelzőlámpás csomópontot átépítenek.

A fejlesztés hozzájárul az utaskomfort növeléséhez is

A vasúti területek tervezése és kivitelezése során többek között:

  • az akadálymentes megközelítés érdekében átépítik és felújítják a meglévő peronaluljárót;
  • felújítják a peronburkolatokat, új bútorokat helyeznek ki;
  • új peronfedéseket építenek ki;
  • elbontják, majd visszaépítik a peronátépítéssel érintett vágányokat;
  • kiváltják a vasúti vezetéket, kábeleket;
  • kiépítik a vasútállomáshoz tartozó vizuális és hangos utastájékoztatást.

Az ajánlatokat május 17-ig várják – olvasható az anyagban.

Cash/fotó: Magyar Építők