Harminc százalékos futás és bevétel-növekedés!
Növelte a kizárólag villanyautókból álló flottáját a GreenGo, áprilistól már több mint 400 jármű várja a felhasználókat – közölte a közösségi autómegosztó szolgáltató hétfőn az MTI-vel.
A cégnél az eddigi 320 helyett áprilistól már több mint 400 autó bérelhető. A flottát továbbra is kizárólag elektromos autók, Volkswagen e-Up, Skoda Citigo e iV személygépjárművek, valamint áruszállításra is alkalmas Renault Kangoo Z.E. modellek alkotják.
A közleményben kiemelték, hogy legtöbben Budapesten belül, rövidebb távokra használják a szolgáltatást, a 24 órás napidíj bevezetése óta viszont már folyamatosan nő a hosszabb távú bérlések száma is. Eddig a leghosszabb megtett út egy bérlés alatt 987 kilométer volt.
A társaság közölte, hogy az ügyfeleik száma 2020-ról 2021-re 30 százalékkal nőtt, és megközelítően ugyanennyivel emelkedett a megtett kilométer is.
A közlemény szerint a legtöbb bérléssel rendelkező ügyfél eddig több mint 2000 alkalommal használta az autómegosztót. A csúcsidőszak hétköznaponként a délután 5 és 8 óra közötti sáv, de reggel 7 és 10 óra között szintén megugrik a felhasználók száma.
Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy egyre többen ismerik fel a közösségi autómegosztásban rejlő előnyöket, főként a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot. Számításuk szerint nagyjából évi 7500 kilométeres használat alatt sokak számára anyagilag is jobban megéri a carsharinget választani. A felmérésekből kiderül, hogy egy közösségi autó akár 5-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban.
A GreenGo 2016 novemberében indult budapesti autómegosztó szolgáltatás.
Nyilvános cégadatok szerint a GreenGo Car Europe Kft. 2020-ban 553,4 millió forint értékesítési nettó árbevételt ért el, ami 29,65 százalékkal több az előző évinél.
Senkinek ne legyen kétsége: aki nem ül BKV-ra, nem kap taxit, és elérhető a környezetében ez a szolgáltatás, az előbb vagy utóbb kipróbálja, könnyen átszokhat. A legutóbbi 30 százalékos nettó árbevétel- és kilométer-növekedés is ezt jelzi. Egyelőre a taxi nagy előnye, hogy rendelhető és nem kell hozzá jogosítvány, de az iskolából a fiatalok már úgy röppennek ki, hogy ez a hátrány sem tartja vissza őket.
Forrás: GeenGo, MTI