Keverési arány 50-50 százalék
Sikeresnek minősítette a Pratt & Whitney a továbbfejlesztett GTF Advantage hajtómű, hígítás nélkül fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztjeit – írja az airportal.hu
Az amerikai hajtóműgyártó a floridai West Palm Beach-en működő tesztközpontjában hajtotta végre a továbbfejlesztett GTF Advantage próbáit a keverésmentes alternatív üzemanyaggal.
A mai repülőgépek hajtóműveinek többsége csak a hagyományos fosszilis tüzelőanyaggal – általában legalább fele-fele arányban – keverve használhat fenntartható forrásból előállított üzemanyagot (SAF), az iparági szereplők károsanyag-kibocsátást csökkentő törekvései között fontos helyet tölt be az alternatív kerozin minél nagyobb arányú használata.
A Pratt & Whitney 2021 decemberében mutatta be az A320neo típuscsalád 2016-ban forgalomba állított hajtóművének továbbfejlesztett változatát, a GTF Advantage takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható forrásból előállított üzemanyagokkal is.
A GTF Advantage az Airbus A320neo családon jelenleg is használt Pratt & Whitney PW1100G-JM erőforrás új változata, amelyet 2024 januárjától kínál a gyártó – olvasható az anyagban.
Cash/fotó: Pratt & Whitney