[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l0huyr48′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Magas infláció, lassú gyártás, drága nafta
Már többször sugallottuk, jó befektetés lehet a megfelelő gépjárművek megvásárlása. Korábban a ritkaságokra, a felújított vagy veterán autókra gondoltunk. Napjainkban – látva a hazai keresletet és a körülményeket –, nem is kell évtizedekkel visszaugrani az időben.
Jól indult sokaknak az év Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. A Datahouse közzé tette a 35 millió forint fölötti alapfelszereltségű gépjárművek februári és éves értékesítési adatait. Nos, magas infláció ide vagy oda, a 700 forintos üzemanyagárról nem is szólva – tudom 480-as hatósági ár van érvényben, de aki ezekbe az autókba ezt tankolja, meg is érdemi –, hogy a chip- és alkatrészhiányt fel se vessük, az orosz-ukrán háború pedig csak „hab” a tortán.
Mit nekünk mindez, BMW-ből minden másnapra jutott egy, pedig ez még csak a „lótifuti” kategória. Porsche jutott szinte minden napra, igaz, február még mindig az év legrövidebb hónapja. Mercedesből az összesített eladásban 35 nem semmi, akár a hónap legnépszerűbb márkája címéért is indulhatna. Emlékszem a ’80-as években a hentesek is ezt a márkát használták leginkább német honban. Ez is az én bajom: minek éltem akkor! Ma már ez egészen más kategória. Hansnak, ha nagyon akarja, ettől is többre telik.
[/av_textblock]
[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l0hv2p38′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Nem említek minden márkát, azt a listából ki-ki maga is böngészheti. Kedvencemből – Bentley – minden hónapban stabilan visznek el egyet. Ha belehúzok, az újságírói fizetésemből, már csak néhány évtized hiányzik és lemosathatok egyet a napi kölcsönzést követően.
De komolyra fordítva a szót, valóban érdemes elgondolni néhány típuson és pénzt beletenni, ami jó választás esetén, nem csupán értékmegőrző lehet, de megfelelő tárolás és szervizelés esetén akár profitot is hozhat a konyhára. addig meg zúzhatjuk ezeket a Ferrari és Lótus sportautókat.
Alapáron kb. 35 millió forintnál drágább modellek (február/2022 összesen):
Porsche Cayenne 13/29
Mercedes-Benz G AMG 12/19
BMW iX 8/17
Mercedes-AMG GT 8/16
Mercedes-Benz EQS 8/10
BMW M5 8/8
Porsche Taycan 7/19
Mercedes-Benz S-osztály Maybach 5/7
Porsche 911 – 4/10
Audi RS 6 Avant 4/8
Audi e-tron GT 3/7
Mercedes-Benz GLS Maybach 2/3
Porsche Panamera 2/3
Audi RS 7 Sportback 2/2
BMW X5 M 2/2
Bentley Continental 1/2
Lexus LC500 1/2
Aston Martin Vantage 1/1
Audi SQ8 1/1
Ferrari 812 GTS 1/1
Ferrari F8 Spider 1/1
Jaguar F-Type 1/1
Rolls-Royce Phantom 1/1 (forrás: Datahouse)
Cash/fotó: Google
[/av_textblock]