Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kzzaqqmg’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Egyre sötétebb jövőkép

Szenvednek a taxisok Európa-szerte, az elmúlt két évben a Covid–19 miatti korlátozások csak rontottak a helyzeten. Csakhogy a jövő sem hoz számukra sok jót: a nagyvárosok azon vannak, hogy kitiltsák a személyautókat a városközpontokból, és ez alól a bérautók sem kivételek – írja a Magyar Nemzet.

Lényegesen kevesebb rendezvény, vásár, szimpózium és fesztivál volt a Covid-19 miatti intézkedések következtében Európa-szerte a világjárvány kezdete óta. Pedig éppen az ilyen rendezvényeken kereshettek jó pénzt a taxisok. A nagy eseményeket, például a müncheni Oktoberfestet vagy a nagy kereskedelmi vásárokat azonban törölték, és 2022-ben sem rózsásabb a helyzet ebből a szempontból.

„Korábban, amikor egy-egy iparág szakmai tanácskozásra gyűlt össze, megteltek a szállodák, és az egész városban nem lehetett taxit kapni. Ma ugyanezt a rendezvényt online rendezik meg.” 

A jól fizetett vezető szakemberek ahelyett, hogy egyik városból a másikba utaznának, egyszerűen csak leülnek a képernyő elé. Nincs repülés, nincs taxi, így nem jut bevétel a bérautósoknak.

A berlini Taxik és Autókölcsönzők Szövetsége a vállalkozások számának meredek csökkenését regisztrálta Németországban a pandémia kezdete óta. Hamburgban ötvenéves, Berlinben harmincéves mélypontot ért el a vállalkozások száma – mondta Michael Oppermann ügyvezető a Focus Online portálnak. A szakember arra számít, hogy

„az év végére harmadával kevesebb szolgáltató lesz az utakon, mint a válság előtt.” 

Jelenleg is folyamatosan csökken a fuvarok száma, és még mindig hiányzik a koronavírus-járvány előtti megrendelések mintegy negyven százaléka – magyarázta Florian Bachmann, a Müncheni Taxiszövetség munkatársa a lapnak. Az ok alapvetően a korlátozásokban rejlik. Nincsenek vásárok, üresek a szállodák, nincs turista. Abban bíznak, hogy a korlátozások enyhítésével az üzlet ismét fellendül.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kzzavdf4′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Az amúgy is feszült helyzet most még kritikusabbá válik, mert az üzemanyagköltségek az elmúlt hetekben elképzelhetetlen magasságokba szöktek.

„A német taxisok túlnyomó többsége továbbra is dízelhajtású járművekkel közlekedik,” 

és bár a dízelmotor továbbra is élvezi az évtizedek óta érvényben lévő adókedvezményt, a gázolaj literje olykor 1,80 euró feletti összegbe kerül – ez több mint tavaly, és több mint a legtöbb szomszédos országban. De nem csak a magas üzemanyagárak és az emelkedő karbantartási díjak emelik meg a taxis vállalkozások költségeit. Az elmúlt években elektromos járműre váltó taxisoknak is lényegesen magasabb költségekkel kell megküzdeniük, mert az áram is jóval drágább Németországban, mint másutt.

Ehhez társul, hogy a fiatalabb felhasználók, illetve az Egyesült Államokban vagy Ázsiában gyakran megfordulók számára egyszerűen túl magas a taxik díja Európában.

„Másutt az Uber, a Grab vagy a Lyft alacsonyabb felhasználói árakkal dolgozik, de Németországban, illetve több európai országban, köztük hazánkban is a szabályozás nem teszi lehetővé az újfajta, olcsóbb megoldások használatát.” 

Emellett a nagyvárosokban egyre inkább jelen vannak az autómegosztók és az e-robogó-kölcsönzők. A taxitársaságok ezeket nem tekintik közvetlen versenytársaknak, de ezek miatt is rendeléseket veszítenek.

Nem kedvez a taxisoknak az sem, hogy az európai nagyvárosok kevesebb autóforgalmat, ám több buszt, vonatot és kerékpárt szeretnének.

„Az egyre zöldebb politika célja, hogy kitiltsák a városközpontokból az autókat,” 

és elsősorban a kerékpárokra, valamint a közösségi közlekedési eszközökre koncentrálnak. A taxisok gyakran a pálya szélére szorulnak, főleg, ha jó parkolóhelyekről és behajtási engedélyekről van szó. Bár Németországban a taxikat a tömegközlekedés részének tekintik, de mégis ez a egyetlen olyan közlekedési ág, amelyet teljes egészében az utasok bevételeiből kell finanszírozni – mondta Michael Oppermann. Ezen változtatni szeretnének, hogy a taxi mindenki számára megfizethető maradhasson. A bérautókat, akárcsak a buszokat és a vonatokat, végre be kell vonni a tömegközlekedésnek juttatott kedvezményekbe, vélekedett a szakember – olvasható az mno.hu  oldalán.

Magyar Nemzet/Fotó: Kurucz Árpád

[/av_textblock]