Ötliteres V8-as blokk hajtja

 

A Ford Performance közzétette terveit a vadonatúj Ford Mustang GT3 versenyautóval kapcsolatban, ami a Nemzetközi Motorsport Szövetség (IMSA) 2024-es szezonjában fog bemutatkozni a Daytona 24 órás futamon – írja tájékoztatójában a gyártó.

A Daytona Rolex 24 futam előtt hangzott el a bejelentés, hogy az új Mustangot közösen fejleszti a Ford Performance és régi versenypartnere, a Multimatic Motorsports. A 2024-es futamon két gyárilag felkészített autóval lép majd pályára a Multimatic által menedzselt IMSA GTD Pro munkacsoport, ugyanakkor privát csapatok Mustangjai is rajthoz állnak a GTD géposztályban.

„A Mustang versenyzésre született, mi pedig izgatottan várjuk, hogy fej-fej melletti küzdelemben mérjük össze a GT3-változat tudását a világ legnagyobb autógyártóival,” – nyilatkozta, majd így folytatta: – 58 évnyi tapasztalattal a globális hosszútávú versenyek világában (köztük a NASCAR és az Australian Supercars sorozatokban) készen állunk, hogy új szintre emeljük a Mustang nemzetközi hírnevét.

Az új Mustang GT3 versenygépet egy 5,0 literes, Coyote-alapú Ford V8-as blokk hajtja, amit a Ford Performance fejlesztett ki, és az angliai Cumbriában működő M-Sport épít meg, amely már hosszú ideje a Ford partnere a motorsport-bajnokságokon.

 „Az M-Sport bőséges és elmélyült tapasztalatot szerzett a pályaversenyeken, különösen GT3 programunkban, ahol az M-Sport által fejlesztett V8-as erőforrással diadalt arattunk a 2020-es Bathurst 12 órás versenyen és 2019-ben a Paul Ricard pálya 1000 kilométeres futamán.”

A versenyre hangolt erőforrás a Mustangokba épített, nagy teljesítményű V8-as szívómotorok örökségét viszi tovább. A blokk a világhírű Ford Coyote® szellemiségét hordozza, teljesítménye pedig elegendő ahhoz, hogy bajnoki esélyekkel induljon a világszintű GT3 hosszútávú futamokon.

Az új Mustang GT3 külön az autóhoz tervezett rövid/hosszú lengőkaros első és hátsó futóművet, hátul elhelyezett sebességváltó-differenciálmű egységet, szénszálas karosszériaelemeket és egyedi aerodinamikai csomagot kap, hogy alkalmas legyen a GT3-versenyzésre.

A Ford és a Multimatic gyári hátterű és privát csapatok által megvásárolható GT3 Mustangokat is készít majd a 2024-es versenyszezon kezdetére.

Az új program egyik tesztpilótája Joey Hand lesz, aki a Ford GT volánja mögött győzelmet aratott a 2016-os Le Mans 24 órás futam GTE Pro géposztályában, emellett pedig továbbra is fejlesztő pilótaként és tanácsadóként dolgozik a Ford Performance szervezetében.

A 2022-es új generációs Ford Mustang február 6-án mutatkozik be a NASCAR Kupa sorozatban a Los Angeles-i Coliseumban, majd két héttel később a Daytona 500 futamon. Emellett a Ford Performance egy új generációs Mustang fejlesztésén is dolgozik, ami a Supercars Series 2023-as évadában debütál – derül ki a sajtóanyagból.

Cash/fotó: Ford