Leáll a BMW i3 gyártása

 

A BMW legelső tisztán elektromos modelljének kivezetését már évekkel ezelőtt bejelentették, ám végül a modell pályafutásának meghosszabbítása mellett döntöttek. Most viszont úgy tűnik, mégsem vár olyan sokáig a BMW, és lezárja végre a városi kisautó haláltusáját.

A brit Autocar magazin a BMW szóvivőjével folytatott interjúra hivatkozva írta meg: idén júliusban kigurulnak a legutolsó BMW i3-asok a lipcsei létesítményből, felszabadítva a helyet ahhoz az átszervezéshez, aminek eredményeképp 2022 második felében elindulhat a harmadik generációs Mini Countryman sorozatgyártása, tisztán elektromos meghajtással is. Az i3 2021 októberében lépte át a 200.000 legyártott darab mérföldkövét, s a vezetőség úgy számol, hogy a termelés végére meglehet a 250.000 darab is – írja hírei közt az autopro.hu

A BMW szóvivője a kínálat bővülésével indokolta az i3 kivezetését: „Az idei év végére a BMW Csoportnak 6 villanyautója lesz a piacon, ami 2023-ban 13-ra nő. Azok a vásárlók, akik a városi környezetre szabott, kompakt, de az aktív életmódnak megfelelően tágas tisztán elektromos modellt keresnek, megtalálják a Mini Electric, vagy a közelgő BMW iX1-ben. Ezek az autók még több embert vonzanak majd az elektromos autózáshoz.”

Az i3 nem közvetlen utódja tehát a vadonatúj iX1 crossover lesz, amelyről néhány nem túl informatív lesifotón kívül egyelőre semmilyen információnk sincs. A britek azonban úgy tudják, hogy az ötszemélyes villanyautó termelésének az eredeti tervek szerint a Debrecen mellett épülő új BMW-gyár adott volna otthont az idei évtől, ám mivel a munkálatok a világjárvány miatt megcsúsztak, az iX1 végül a regensburgi létesítményben készül majd.

Legalábbis 2024-ig – hivatkozik a forrásaira az Autocar – ami után vélhetően átkerül Debrecenbe, ha addig elkészül a zöldmezős beruházás. Az iX1 a BMW FAAR padlólemezére épül, így az i3 kifutásával a DriveLife platform gyártása is véget ér – olvasható az oldalon.

Cash/fotó: youtube.com