Sport és prémium autói a keresettek
Háromszorosára nőtt a dél-koreai Hyundai Motor tavalyi nyeresége, annak ellenére, hogy az utolsó negyedévben jelentősen csökkent a profitja – olvasható a Hyundai beszámolójában.
A dél-koreai járműgyártó tavalyi adózott eredménye 5700 milliárd won (1517 milliárd forint) volt a 2020-as 1900 milliárd won után. Az eladásból származó bevétele 13 százalékkal, csaknem 118 ezer milliárd wonra emelkedett.
A Hyundai beszámolója szerint tavaly 3,9 millió autót értékesített világszerte, 3,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál elsősorban a sportautói, illetve a prémium kategóriába tartozó Genesis autói iránt megnőtt kereslet hatására. Idén a Hyundai 11 százalékkal több, 4,32 millió jármű eladását tervezi – emeli ki az autopro.hu.
A tavalyi utolsó negyedévben 960.639 járművet értékesített a cég, 15,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, elsősorban az ellátási láncokban jelentkező fennakadások miatt. Az adózott eredménye éves összevetésben 41 százalékkal, 701 milliárd wonra.
A Kia leánycégével együtt a Hyundai Motor a világ tíz vezető autógyártója között szerepel – derül ki az összeállításból.
Cash/fotó: Geneis Media Center