4,61 millió és még mindig lehet rá költeni
Kész. Végre elkészült a firenzei ex-taxi és mehet honosításra. A cím és a címlapkép persze valódi, szükség volt még egy utolsó futómű beállításra a lengéscsillapító csere és a műszaki vizsga között – írja a villanyautosok.hu
Hónapok óta figyelemmel kísérjük a villanyautosok.hu portál akcióját. Egy Firenzében taxiként futott Nissan LEAF használt elektromos autót vásároltak meg tették biztonságossá és a hazai közlekedésre alkalmassá.
Íme, legutóbbi állapotjelentésük:
Karácsonykor ott hagytuk abba, hogy végre bekerült a bontott hajtómű egy bontott hajtóműtartó gumibakkal az autóba (mivel a megrendelt új 3 hét alatt sem érkezett meg). Az előre induláskor hallható csattanás megszűnt, de az autó eleje még mindig zajongott. Már szinte mindent kicseréltek vagy ellenőriztek, ami okozhatja. Egyetlen gyanús alkatrész maradt: Olaszországban nem párban cserélték a lengéscsillapítókat.
Egy vizsgaállomáson meg is mérték, kiderült, hogy cserére szorul a jobb oldali is. Alig vártuk a januárt, hogy az utolsónak vélt problémát is elhárítsuk.
Az év első hetében bekerült az új lengéscsillapító, csináltak egy utolsó futómű beállítást, és az autó végre csendben suhan, ahogy egy elektromos LEAF szokott, főleg, ha az ember kikapcsolja a gyalogosriasztót.
Esztétikailag még van néhány kisebb-nagyobb feladat, így például a könyöklő bár már tiszta, de csúnyán kopott, a vezetőülés kiült szivacs betétjei is csere vagy felújítás után kiáltanak, és a csomagtér belső műanyag borítása sem tökéletes. Az ajtók szakadt kédergumijai helyett már megvannak a hibátlan darabok, még fel kell őket szerelni. Az első lökhárítóról hiányzik a króm betét, ugyanis facelift előtti lökhárítót sikerült vásárolnunk, ami bár tökéletesen passzol, de a fiatalabb lökhárító króm betéteinek felfogatása nem azonos (ha olvasóink közül valaki hasonlóan járt volna, azaz újabb lökhárító került az idősebb autójára, szívesen cserélünk króm betétet.)
A lényeg, hogy ezek már nem olyan jellegű problémák, melyek akadályoznák a honosítást, műszaki vizsgát és azt, hogy végre magyar, zöld rendszámot kapjon az autónk, az eredetvizsgát már sikerült is teljesíteni.
Amint az autó átjut a hivatalok útvesztőin (amelyben szokás szerint az EV-FAN.hu munkatársai segítenek) végre elkezdhetjük használni, amire már nagyon várunk, mert mi is kíváncsiak vagyunk, hogy normál használatban hogyan változik a taxi üzemben sokat villámtöltött, az akku csere óta kb. 75.000 kilométert futott, de magát újszerűnek mondó akkumulátor állapota. Az első 3 hónapban tapasztaltunk némi SoH csökkenést, az azonban az első generációs LEAF esetében normális, nem szereti, ha nem használják – eddig a helyzetjelentés.
A költségekről részletes lista található az anyagban, akit érdekel, ott megtalálhatja. Legutóbbi cikkünkben mi is beszámoltunk róla. Ami a lényeg: a gépjármű ára 6.900.- euró volt, amit 990.- euróért szállítottak haza, majd a különböző szerviz és alkatrész költségeivel együtt összesen 4 millió 161 ezer 350 forint lett a végösszeg, amelybe még beleértendő a kb. 120 ezer forint, a műszaki vizsga, a honosítás, rendszámozás és ezzel kapcsolatos ügyintézés költségei.
Cash/fotó: villanyautosok.hu