Hidak, alagutak, 2x2sáv, zajárnyékoló domb

 

November végén nyilvánossá váltak az M100 gyorsforgalmi út Bicske-Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlatok nyertesei. Összesen 32,3 kilométeres 2×2 sávos út első szakaszát az M1-es autópályától az únyi csomópontig három év alatt, a másodikat, innen Esztergomig, hét év építési idővel tervezik – írja a Magyar Építők.

A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól.

Az első szakaszon 4 különszintű csomópont épül

Korábban már megírtuk, hogy az első szakaszon többek között 4 különszintű csomópont, 26 híd és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.

Az uniós közbeszerzési közlöny adatai szerint az épülő 26 híd közül:

  • 17 előregyártott hídgerendás (legnagyobb támaszköze 44,80 méter),
  • 6 keretszerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 4,80 méter),
  • 2 öszvérszerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 45,64 méter), valamint
  • egy donga híd (14,63 méteres szabadnyílású) épül meg.

A leghosszabb alagút 440 méter hosszú

A második szakaszon 2 különszintű csomópont, 26 híd, 3 alagútpár, 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül, valamint Kesztölcön mérnökségi telep is elkészül majd.

 A 26 híd közül:

  • 19 előregyártott hídgerendás (legnagyobb támaszköze 44,80 méter). Az előbbiekből 4 völgyhídként épül meg 1759 méter összhosszúsággal
  • 3 keretszerkezetű híd (támaszköze 4,80 méter)
  • 2 monolit vasbeton szerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 14,95 méter),
  • egy ívhíd (legnagyobb támaszköze 32,00 méter) épül, továbbá
  • egy 4,70 méteres támaszközű hidat pedig felújítanak.

A tervek szerint az alagútpárok 440 méter, 330 méter és 230 méter hosszúságúak lesznek – olvasható a kivitelezési tervekben.

Cash/fotó: Magyar Építők