Ami lemaradt a karácsonyfa alól

 

 Amikor szeptemberben egy olasz aukción lecsaptuk a 220 ezer km-t futott, Firenzében taxiként szolgált 30 kWh-s Nissan LEAF-re, rémálmunkban sem gondoltuk volna, hogy még év végére sem lesz az autón magyar rendszám. Pedig az EV-FAN.hu munkatársai mindent megtettek, hogy haladjunk, el kell ismernünk, hogy ha Tiborra és rám vártak volna a dolgok, még fele ennyire sem lenne közel a magyar rendszám – olvasható a villanyautosok.hu  oldalán.

Ha valaki most kapcsolódott volna be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot.

Az autót a sok futás ellenére remeknek tűnő akkumulátora miatt vásároltuk meg, és tudtuk, hogy vannak hibái. Megérkezéskor átnézve azért nem volt őszinte a mosolyunk, élőben már láttuk, hogy jóval többet kell vele foglalkozni és többe fog kerülni a talpra állítás, mint reméltük.

Az autó belseje rendkívül lelakott állapotban volt, de műszaki problémák is voltak annak ellenére, hogy hivatalosan Olaszországból csak friss műszakival rendelkező autót adhatnak el külföldre.

 

Cserélték az első lengőkarokat, kutyacsontokat, hátsó fékeket. A törött hátsó lámpa és a csálé lökhárító helyére szép állapotú bontott került. A tetőn lévő lyukakat befoltozták. Négy új gumi is került az autóra, majd december elején végre a zajos hajtóművet is sikerült lecserélni, közben cseréltek toronycsapágyat és helyrehoztak néhány még Olaszországban nem igazán szakszerűen elvégzett javítást is.

Ekkor derült ki, hogy az előre meginduláskor hallható csattanás oka a hajtómű tartó gumibak törése. December első napjaiban megrendeltük a nem éppen olcsó új alkatrészt, melynek szállítását körülbelül egy hétre ígérték. Eltelt a hét, majd még egy, de az alkatrészt nem tudták szállítani.

December 20-án már csak januári szállítást ígértek, de az előzmények alapján megrendült a bizalmunk, így visszamondtuk a megrendelést, és az újonnan 49.000 forintos gumibak helyett 30.000 forintért vásároltunk egy bontott példányt egy keveset futott autóból. Ez másnap be is került az autóba, végre megszűnt a csattanás. De valami még mindig nem volt tökéletes a futóműben.

Az autót elvitték egy műszaki vizsgáló állomásra lengéscsillapító mérésre. Olaszországban a jobb oldali lengéscsillapítót már cserélték, de a bal még gyári volt. Ezek után nem volt meglepetés, hogy a balt is cserélni kell. Ez egy újabb 25-30.000 forintos tétel, amely el is viszi a hajtómű tartó bakon megtakarított összeget. Ráadásul nyakunkon a karácsony, így már csak jövőre kerül az autó alá. Az alábbi táblázatot áttekintve az utolsó reménysugár is szertefoszlott, hogy honosítással együtt beférjünk a 4 milliós küszöb alá. A használt autók elmúlt fél évben végbement brutális áremelkedése az egyetlen, ami miatt nem könyvelhetünk el csúfos veszteséget a projekten.

 

A rossz hírek után egy másik LEAF taxival, Zerkovitz Tamás alábbi videón látható első fénytaxijával kívánunk kellemes ünnepeket olvasóinknak.

Cash/fotó: villanyautosok.hu