Az 1990-es évek elején a fővárosban több mint 20 ezer taxis próbált megélni. Többségüknek ez nem sikerült. Így az érdekképviseletek a létszám korlátozását kérték a jogalkotóktól. Megkapták, ám egy taxisokat képviselő (?) szervezet tagsága nevében az Alkotmánybíróságnál támadta meg a jogszabályt és nyert. Ötvenen sem voltak. A taxisok viszont – országosan mintegy 30 ezren – kaptak tanfolyamokat, vizsgákat, adattárolós órákat ENSZ EGB előírást autójukra. Ez volt az “ára” a szabályozásnak. Amiből a lényeg, a létszámkorlátozás maradt ki a Taxisok Szabad Szakszervezetének köszönhetően. Sokan kérdezték, minek az érdekképviselet, ha ez az eredmény? Nos, Kellner Ferenc a Magyar Taxis Szövetség új elnöke megpróbálja a kérdést megválaszolni. Aki pedig azt hinné, hogy a jelenleg taxizóknak ez már csak olvasmány, azoknak érdemes a jelenlegi fix hatósági árra gondolni. Ennek is ára volt: sárgítás, autóéletkor, méret stb.   

 

↓↓↓ Lapozni itt tudsz!

tv_1997_01_06-09-10