Idő és súlykorlátokkal működik
Az eMagic One fejlesztő cég rövid időn belül a városi közlekedés megújításában kíván szerepet játszani, miközben jóval hatékonyabban működik, mint a konkurensei – olvasható a New Atlas anyagban.
Száz év múlva épp olyan furcsán fognak nézni az utódaink a mostani elektromosrepülőgép-prototípusokra, mint a mai ember az 1900-as évek eleji repülő szerkezetekre. Persze szükség van rájuk, hiszen előbb-utóbb ezek segítenek eljutni a valóban használható elektromos repülőgépek kifejlesztéséig.
A New Atlas beszámolója szerint most egy újabb ilyen gépet sikerült letesztelni. Az eMagic One-t az a Thomas Senkel tervezte, aki a Volocoptert megalkotó német E-Volo nevű cégből vált ki korábban. A szakember 2016-ban hagyta ott a Volocopter fejlesztését, mert nem volt elégedett a hatótávolságával. Nem sokkal később Michael Kugelgennel közösen megalapította az eMacig Aircraftot, amelynek fejlesztése nemrég emelkedett a levegőbe.
Senkel szerint a gép horizontálisan és vertikálisan is képes felszállni. Az eMagic One különlegessége a dupla szárny, ami a szakember szerint rendkívül jót tesz a hatótávolságnak.
A repülőgép 7,2 méter hosszú, a szárnyfesztávolsága 7,6 méter, alapjáraton pedig 255 kilogrammot nyom. Felszállni akkor tud, ha a maximális tömege – a pilótával és a csomagokkal együtt – nem haladja meg a 420 kilogrammot. A végsebessége elérheti az óránkénti 170 kilométert, a hatótávolsága nagyjából 60 perc. Senkel szerint ez többszöröse annak, amire egy mostani elektromos multikopter – egy repülőgépként és helikopterként is funkcionáló szerkezet – képes nyújtani.
A cég eddig önállóan fejlesztette a gépet, most viszont befektetőket keres. A tervek szerint az eMagic One végső változata alkalmas lesz majd arra, hogy a városban repülő taxiként használják – tudta meg a hvg.hu portál.
Cash/fotó:New Atlas