Felmérés 114 ezer nyilatkozóval

 

A magyar gépjármű tulajdonosok sok mindenben mások, mint a kontinensen tőlünk északabbra vagy nyugatabbra élők. Ezért lehet érdekes az ‘e-autó Social Index’ elmérése a hazánkban legnépszerűbb középkategóriás, 10-15 millió forint közötti árfekvésű elektromos autókról.

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 ezer alkalommal beszélgettek az internetezők az elektromos autózásról, megszületett a „hatótávpara” kifejezés, a középkategóriás e-autók közül pedig leggyakrabban a Tesla Model 3 került szóba, sarkában a Nissan LEAF-fel és a Hyundai Ioniq-kal.

A magyar online közönség véleményét mérte fel az ‘e-autó Social Index’ a hazánkban legnépszerűbb középkategóriás – 10-15 millió forint közötti  árfekvésű – elektromos autókról. A SentiOne adatelemzésének alapját az online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. Ennek alapján készült el az elektromos autókat rangsoroló, számokban kifejezhető Social Index.

A kategóriában legnépszerűbb e-autó a Tesla 3 lett 1915 Social Index pontszámmal, vagyis erről a típusról beszélgettek legtöbbet az internetezők. A Nissan LEAF (1415) és A Hyundai Ioniq (1292) követik a második és harmadik helyen, a legjobb öt között a BMW i3 és a Skoda ENYAQ iV szerepel még. A legjobb tízbe három KIA is bejutott.

A legkedveltebb téma az új, lítium alapú szilárdtest akkumulátorok megjelenése volt, de sokat beszéltek a netezők arról is, hogy elkezdődött az elektromos autók gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. A harmadik legnépszerűbb diskurzus a júniustól újra igényelhető állami támogatásokról szólt – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: Facebook