Kaucsuk nélkül gumi sincs

 

 Egyre több kereskedő és szerviz rendelkezik online időpontfoglaló rendszerrel, amely egyszerűsíti és gyorsítja az időpontfoglalást, de már csak másfél-három hétre tudnak előre időpontot adni. Az abroncsok iránti kereslet nagyjából megegyezik a tavalyival, a nagy gyártók termékei iránt azonban megnőtt az érdeklődés – ismerteti a Világgazdaság.

„Tapasztalataink szerint nagyobb a fogyasztói tudatosság, a flottapartnerek is hamarabb igénylik a cserét, és a magánszemélyek is készülnek a téli vezetésre, nem az első havas reggelen gondolnak az abroncsokra” – mondta a Magály Péter, a Marso Kft. személyabroncs-üzletágának vezetője. Az átszerelést egyébként nem érintette tavaly a járvány, kevesebbet közlekedtek ugyan az autósok, de cserélték az abroncsokat, sőt, még az abroncsvásárlás sem esett vissza jelentősen, ahogy az idén sem – tette hozzá.

A logisztikai problémák miatt a távol-keleti abroncsok beszerzése drágult, és kevesebb érkezik belőlük az országba, az európai gyártók kapacitása pedig véges. A tavalyi azonos időszakhoz képest nagyjából 10-15 százalékkal drágábbak a téli gumik.

Az alapanyaghiánynak szintén globális árfelhajtó hatása van, az ázsiai országok ugyanis nagy kaucsukfelvásárlásba kezdtek, és a betegségek miatt az ültetvények hozama is kisebb volt az idén.

A prémiumszegmensben kismértékben nőtt az eladások száma, a közép- és olcsó kategóriájú abroncsok aránya azonban nem változott.

Az elmúlt öt év folyamatos áremeléseinek hatására viszont nyílt az olló a prémium és a budget kategória között.

Az európai adatok szerint 40 százalékkal nőtt a négy évszakos abroncsok eladási volumene, ez a teljes abroncspiacnak azonban még így is csak a 8-10 százalékát teszi ki – olvasható a napilapban.

Cash/fotó: Google